In ultimele doua luni, Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Prahova a desfasurat 794 de actiuni de control, in urma carora au fost aplicate 183 de sanctiuni contraventionale, valoarea totala a acestora fiind de 1.643.500 lei. In lunile iunie si iulie, comisarii din cadrul institutiei au primit 420 de reclamatii de la cetateni, dintre ele fiind solutionate 363. In topul sesizarilor se situeaza cele care vizeaza deficientele in perioada de garantie a unor bunuri de folosinta indelungata, cum ar fi telefoanele mobile sau aparatura electrocasnica. In privinta acesteia din urma, cetatenii s-au mai plans de faptul ca nu au primit certificatele de garantie si cele de conformitate, la achizitionarea lor. Oamenii au mai reclamat serviciile de internet si de televiziune prin cablu: desele intreruperi ale acestora, de cele mai multe ori ca urmare a faptului ca unii cetateni incercau sa se conecteze fraudulos, lipsa semnalului atunci cand este vreme nefavorabila, neprimirea la timp a facturilor, neconcordanta intre viteza internetului specificata pe contracte si cea care se ofera etc. Alte sesizari au vizat serviciile oferite de banci (cum ar fi impunerea unor clauze abuzive), magazine alimentare, service-uri auto etc.
In perioada amintita, comisarii CJPC au desfasurat si o serie de controale tematice privind calitatea produselor din carne – in urma carora s-au aplicat sanctiuni de 134.000 de lei, a suplimentelor alimentare (amenzi de 190.000 de lei), conditiile de comercializare a laptelui de consum (amenzi de 41.000 de lei) si altele.
Potrivit lui Marian Nistor, director coordonator al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor – ce are arondate patru judete – numarul reclamatiilor, la nivelul judetului Prahova, este in crestere, ceea ce dovedeste faptul ca cetatenii sunt din ce in ce mai vigilenti, isi cunosc drepturile in calitate de consumatori si, nu in ultimul rand, au incredere in institutia amintita. Trebuie precizat, insa, ca intr-un an de zile, dintre miile de reclamatii primite, doar 40% sunt intemeiate. Restul nu pot fi solutionate din diverse motive: nu contin suficiente informatii – nu exista o factura, un bon de casa etc- pentru a fi cercetate; vizeaza clauze din contracte incheiate cu firme, pe care cetatenii le-au semnat deja; nu intra in competenta institutiei si sunt directionate spre cele in masura sa le rezolve etc. Pe langa acestea, comisarii nu au scapat de vechea meteahna a unor patroni de a se reclama reciproc, dar fara a da suficiente informatii despre presupusele abateri de la respectarea legii. “Acestia ne spun sa verificam o anumita firma, dar fara sa semnaleze exact care este problema. Pentru noi aceste reclamatii reprezinta niste semnale de piata. Ceea ce putem face este ca, atunci cand comisarii se afla in zona respectiva, intr-un control tematic, sa intre si la societatea respectiva si sa verifice mai multe aspecte legate de activitatea ei”, ne-a precizat directorul coordonator Marian Nistor.
Ana MAXIM

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentLUMEA IN CARE TRAIM
Articolul următorDREPTUL LA OPINIE