La ora actuala multe dintre farmaciile din Ploiesti seamana izbitor cu niste minisupermarketuri. Serviciile farmaceutice au trecut, deja, pe un plan secundar. Nevoia de profit a dus la noi strategii de marketing si, odata cu aceasta, la orientarea catre vinderea produselor parafarmauceutice, gen suplimente nutritive si dietetice, cosmetice, produse pentru copii si dermato-cosmetice. Prin adaugarea acestui segment s-a incercat contrabalansarea marjelor scazute de incasari din zona medicamentelor. Cumparatorii se pot plimba, mai nou, printre rafturile pline cu de toate, pot testa rujuri, pudre sau pot cere sfatul farmacistilor cu privire la cea mai buna crema autobronzanta sau anticelulitica. Desi farmaciile par a se indeparta, tot mai mult, de scopul pentru care au fost create, nu duc lipsa de clienti. In timp ce unii sunt multumiti pentru ca pot gasi mai multe produse, in acelasi loc, sunt si persoane care raman fidele farmaciilor de cartier. Un plus pentru marile farmacii ar fi cardurile de fidelitate, pe baza carora se pot acumula puncte si obtine reduceri, deloc de neglijat pentru unii. Totusi, la modul in care evolueaza lucrurile, nu ar fi exclus ca, in cativa ani sa avem hyperfarmacii, cu cosuri, carucioare… tombole.
Alina TACHE