In ultima perioada, ziarele de mica publicitate – si nu numai – sunt pline de anunturi de genul “Vand pizzerie la cheie, cu tot cu utilaje si mobilier”, „Vand afacere la cheie, profitabila, franciza patiserie, dotata complet, aparatura cumparata, nu inchiriata, vad excelent, pe artera principala, langa scoala…” “Ocazie! Vand salon de frumusete, cu clientela fidela, zona cu vad…”, “Vand salon de bronzat la cheie”, “Vand bar cu terasa, cu mobilier cu tot”, iar lista continua si este foarte lunga. Speriati ca nu-si mai pot plati angajatii ori datoriile sau convinsi ca peste cateva luni vor primi si mai putini bani pentru ele, micii oamenii de afaceri se dau batuti. “Am investit foarte mult, nici nu am apucat sa imi scot investitia, si imi dau seama ca nu mai pot. Nesiguranta asta financiara ma determina sa las locul altuia care poate are cu ce sa continue”, ne-a spus unul dintre cei care si-au scos afacerea la vanzare. “Am deschis salonul de bronzat in urma cu doar cateva luni, pe credit. Femeile nu mai vin ca altadata sa se bronzeze, iar eu am multe rate de achitat, asa ca voi renunta”, ne-a relatat unul dintre cei care au decis sa iasa din afacere. Multi sunt dispusi si sa lase la pret. De exemplu, un salon de infrumusetare pentru care un patron a cerut 14.000 de euro, a fost vandut, dupa mai bine de o luna de asteptare, cu doar 9.000 de euro.Cele mai scumpe sunt cluburile si barurile, pentru care se cer intre 40.000-50.000 de euro. Un alt om de afaceri ne-a declarat ca si-a deschis un magazin cu imprumut de la banca. Din pacate, vanzarile n-au fost la nivelul asteptarilor, iar ratele bat la usa luna de luna, asa ca a decis sa vanda si sa-si acopere macar o parte din creditul ramas. De asemenea, si internet-cafe-urile sunt in topul listelor privind vanzarea afacerilor. Tot mai multi agenti economici si-au pus internet acasa, si-au cumparat calculatoare, si nu se mai inghesuie ca altadata in internet-cafe”, ne-a spus un patron de astfel de club.
Catalina STROE