Autostrada nu „umfla” pretul terenurilor din Campina
Autostrada Bucuresti-Brasov (ale carei lucrari ar putea incepe la sfarsitul anului) va descongestiona puternic traficul rutier de pe Valea Prahovei. Artera, de o majora importanta, prevazuta cu doua benzi pe sens, va avea o lungime de 173,3 kilometri, o latime variind intre 23,5 si 26 de metri (in functie de relief), plus 14 parcari de scurta durata, de-o parte si de alta, avand spatii pentru diverse servicii. In zona Campinei, magistrala intra pe la Banesti, trece pe sub cele doua poduri si iese prin spatele stadionului de la Poiana. Pe cat permite configuratia terenului, traseul este situat intre apa Prahovei si calea ferata, paralel cu aceasta din urma. In dreptul municipiului, nu vor fi dificultati legate de preluarea imobilelor afectate investitiei, deoarece singurele case care „stau” in fata autostrazii, arondate comunei Poiana, se gasesc in lunca raului, in amonte putin de stadion, construite pe niste terenuri care nu apartin proprietarilor lor, astfel incat nu se pune problema exproprierilor si a despagubirilor. Tronsonul care va trece printre Campina si Poiana Campina este prevazut cu trei pasarele pietonale si benzi pentru stationarea de urgenta, pe stanga si pe dreapta. Deschiderea totala a celor patru benzi de circulatie (doua pe sens) va fi de 24 de metri. Potrivit specialistilor in imobiliare, valoarea terenurilor din vecinatate nu va creste prea mult, intrucat pe tronsonul campinean al arterei de circulatie nu sunt proiectate deschideri spre oras, municipiul neavand intrare pe autostrada pe segmentul riveran. De asemenea, intrucat terenurile afectate nu se situeaza in proximitatea intrarilor si iesirilor autostrazii Bucuresti-Brasov (acele asa-zise in/exit-uri), preturile pamanturilor respective nu vor exploda. Mai scumpe se pare ca vor deveni terenurile din dreptul comunei Banesti, unde, chiar inainte de monumentul lui Aurel Vlaicu, autostrada amintita face o bucla catre DN1, cu intrare-iesire, realizandu-se acolo un nod important, unul dintre cele 14 noduri rutiere pe care le va avea, in final, autostrada Bucuresti-Brasov.
Adrian BRAD














