Carburantii Euro 4 ar putea sa dispara de la pompe incepand de anul viitor, locul lor urmand sa fie luat de carburantii care indeplinesc standardele Euro 5, potrivit noilor prevederi ale Uniunii Europene. Acestea prevad ca benzina si motorina comercializata pe piata sa aiba un continut scazut de sulf, respectiv 10 mg pe kilogram.
Directivele europeane privind carburantii de tip Euro 5 vor fi implementate la noi in tara incepand de anul viitor, si sunt menite sa protejeze mediul prin reducerea nivelului de emisii de gaze cu efecte de sera.
Benzina si motorina care nu indeplinesc aceste norme nu vor mai avea ce cauta pe piata romaneasca, incepand de la 1 ianuarie 2009.
Intrucat directivele europene nu prevad nicio perioada de tranzitie, carburantii de tip Euro 4 vor disparea, pur si simplu, de pe piata. Urmarea este ca romanii vor fi nevoiti sa plateasca, in medie, cu 13 bani mai mult pentru benzina. In cazul sortimentului diesel, pretul va creste cu pana la 15 bani, in functie de producator.
Vesti proaste, daca luam in calcul faptul ca, atunci cand vine vorba de benzina, romanii nu sunt dispusi sa cheltuie prea multi bani. Doar 10 % dintre carburantii utilizati anul trecut la noi in tara au fost de calitate superioara.
Si asta in conditiile in care piata autohtona de benzina si motorina are un rulaj anual deloc de neglijat. Adica 6 milioane de tone de carburanti anual, dupa cum sustin reprezentati din Ministerul Economiei.
Excluderea de pe piata a carburantilor de tip Euro 3 si Euro 4 nu este vazuta cu ochi buni de reprezentantii Asociatiei Benzinarilor Particulari. Cu atat mai mult cu cat infrastructura rutiera de la noi din tara lasa de dorit, iar majoritatea romanilor nu-si permit sa achizitioneze masini scumpe.















