* In primele opt luni ale lui 2010, regia de transport public a inghitit peste 230 de miliarde de lei vechi

Primarul Ploiestiului, Andrei Volosevici, arunca banii cu lopata in curtea Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti – o adevarata „gaura neagra” care absoarbe cu nemiluita fonduri din bugetul local. Peste 230 de miliarde de lei vechi au fost indesati drept „subventii” in bugetul acestei regii „autonome”, a carei existenta este strict dependenta de fondurile oferite cu larghete de catre reprezentantii portocalii din Consiliul Local.

Primarul a ajuns sa-si demonstreze realizarile prin autocolante „Proiect Volosevici”, pe la intrarile in Ploiesti sau pe troleibuzele pe care le vom plati cu varf si indesat, multa vreme de acum inainte. Proiecte care inghit zeci de milioane de lei, intr-o situatie financiara generala nici pe departe de a fi roz.
Executia de casa de la sfarsitul lunii august 2010 a municipalitatii ploiestene arata, o data in plus, faptul ca Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti este una dintre institutiile subordonate Consiliului Local si foarte dragi edilului orasului care toaca bani in nestire. La capitolul cheltuieli din bugetul local, prin alocarea de subventii, RATP este, ca intotdeauna, pe primul loc. Pana la sfarsitul lunii august, subventiile acordate regiei de transport public s-au ridicat la impresionanta suma de 21.080.992 de lei, la care se adauga si alte transferuri, in scopul achitarii leasingurilor pentru autobuze, de peste doua milioane de lei. Astfel, regia condusa de Radu Popescu traieste cel mai bine, din bani publici, depasind chiar si suma alocata pentru subventiile acordate pentru energia termica livrata populatiei.
Fiindca prevederile bugetare pentru acest an, in ceea ce priveste transferul de fonduri publice catre RATP, sunt de 33,3 milioane de lei, conducerea acestei institutii poate sa doarma linistita, pentru ca municipalitatea (din taxele si impozitele achitate de populatia Ploiestiului) vegheaza la bunastarea angajatilor regiei… Daca mai adaugam si achizitiile de troleibuze si de autobuze, putem spune ca o mare parte a veniturilor incasate la bugetul local in acest an va merge catre subventionarea si mentinerea cu mari eforturi financiare a unei activitati care ar fi trebuit, de mult timp, desfiintata. Sau, cel putin, transformata in societate comerciala.
Violeta STOICA