• Mii de angajati din administratia Prahovei – trimisi acasa
• 40 de zile pentru „taierea” organigramelor

Potrivit normativelor stabilite de Guvernul Romaniei, prin ordonanta de urgenta, mii de angajati din sistemul public prahovean vor ramane fara loc de munca, dupa ce, incepand de ieri, acestia au primit o prima lovitura, prin scaderea veniturilor cu 25 de procente. La nivel national, aproximativ 54.000 de persoane vor fi disponibilizate din administratia locala, in acest an.
Vasile Blaga, ministrul Administratiei si Internelor, a declarat, miercuri seara, dupa sedinta Executivului, ca ordonanta de urgenta privind disponibilizarile din administratia publica locala va intra in vigoare la trei zile de la publicarea in Monitorul Oficial, insa conducerile unitatilor administrativ-teritoriale vor avea la dispozitie 40 de zile pentru prezentarea unei noi organigrame a institutiilor locale. Blaga a precizat si modul in care vor fi facute, cel putin declarativ, disponibilizarile: „Daca exista un singur post, un singur functionar il ocupa. Functionarii publici care nu indeplinesc conditiile pentru a ocupa postul respectiv pur si simplu pleaca, nu pot participa la concurs. Daca sunt mai multi functionari publici pentru un post, se organizeaza concurs”.
Functionarii concediati nu vor beneficia de niciun salariu compensatoriu, insa, prin externalizarea unor servicii, unii dintre acestia vor scapa de disponibilizare.
La nivelul judetului Prahova, presedintele Consiliului Judetean Prahova a anuntat, inca inainte de discutarea problemei disponibilizarilor in Guvern, ca in structura aparatului propriu al CJ vor ramane doar 180 dintre cei 265 de angajati aflati in momentul actual in schema. Mai mult, din cele sapte directii ale autoritatii judetene vor ramane doar trei.
Viceprimarul Ploiestiului, Cristian Dumitru, ne-a declarat, ieri, ca, deocamdata este prematur sa se avanseze cifre in ceea ce priveste disponibilizarea personalului care activeaza in cadrul Primariei Ploiesti. „Vom discuta foarte clar dupa ce vor aparea ordonantele de urgenta care vor stipula, pentru fiecare localitate, normativul de personal”, a precizat Dumitru.
Problemele majore vor aparea acolo unde structurile de personal ale autoritatilor publice locale si ale institutiilor din subordinea acestora au fost majorate artificial, in ultimii ani.
Violeta STOICA