Trecerile de pietoni din Ploiesti dau batai de cap atat soferilor, cat mai ales pietonilor. Pe foarte multe strazi din Ploiesti, vopseaua de pe “zebre” s-a sters, iar in unele locuri a disparut in totalitate, atat din cauza intemperiilor, cat si a traficului auto. Astfel, soferii au de multe ori dubii daca sa acorde sau nu prioritate pietonilor care traverseaza carosabilul. Doar prezenta indicatoarelor pare sa-i lamureasca, desi unii conducatori auto recunosc ca nu sunt atenti si la acestea. “Nu sunt atent la toate indicatoarele care semnaleaza vreo trecere de pietoni. Recunosc ca este gresit cum procedez, dar sunt atent mai mult sa ocolesc gropile din carosabil, decat sa stau cu ochii pe marginea drumului. M-am obisnuit sa observ doar marcajul de pe carosabil”, ne-a declarat Marian Ghinoiu, din Ploiesti. Nici pietonii nu sunt mai lamuriti pe unde mai au sau nu voie sa treaca. Acestia folosesc din obisnuinta trecerile de pietoni, chiar daca vopseaua s-a sters. “Cred ca aici este trecerea. Aici a fost si pana acum, nu cred ca au mutat-o. Au asfaltat strada de curand si au uitat sa mai faca marcaje”, ne-a spus un batran referindu-se la Strada Bobalna. “Este o problema. Am fost chiar claxonata pe trecerea de pietoni de catre un sofer, care nu stia ca acolo este trecere. Nu mai era vopsea de niciun fel”, ne-a spus Maria Minea, in varsta de 56 de ani. Aceeasi problema poate fi observata si pe alte strazi, precum Erou Calin Catalin, Vasile Lupu, Cuza Voda, Democratiei, Ana Ipatescu, Rudului, Malu Rosu, Podul Inalt si multe altele. Cei de la Directia de Mobilitate si Trafic Urban sustin ca saptamana aceasta vor incepe o serie de reinnoiri ale marcajelor rutiere. “In colaborare cu Serviciul Reparatii si Investitii Drumuri din cadrul Primariei Ploiesti, vom demara o actiune de reinnoire a marcajelor rutiere pe mai multe artere de circulatie. Vom actiona, astfel, pe strazile: Gheorghe Lazar, Malu Rosu, Marasesti, Vestului, Gheorghe Grigore Cantacuzino. Acestea sunt strazi cu trafic greu, iar marcajele se sterg mai rapid. Aplicam de obicei marcaje cu doua feluri de vopsea. Pentru strazile mai mici, aplicam o vopsea care este garantata timp de 6 luni, iar pentru strazile mari, utilizam vopsea bicomponenta, garantata pe o perioada de doi ani. Evident, nu uitam nici strazile aditionale, atat timp cat se afla in apropierea marilor artere. Aplicarea acestor marcaje se poate face numai pe vreme buna si de obicei in anotimpul cald, pentru ca vopseaua sa reziste, cat mai mult, in timp, dupa aplicare. In legatura cu stradutele mai mici, nu putem actiona decat dupa ce ne sfatuim cu Serviciul de Reparatii si Investitii Drumuri, pentru a afla daca sunt programate lucrari edilitare. Nu are rost sa aplicam marcaje pe o strada ce va fi in curand decopertata sau al carei carosabil se afla in stare proasta”, ne-a precizat Alexandru Preda, sef Serviciu Autorizari Transporturi din cadrul Directiei de Mobilitate si Trafic Urban, loctiitorul directorului Nicolae Nan, in perioada acestuia de concediu. Pana atunci, cel mai bun sfat pentru soferi este acela de a-si mari atentia asupra oricarui indicator care poate semnala existenta unei “zebre”, chiar daca nu este semnalizata prin marcaj, iar pentru pietoni – sa se uite de doua ori inainte de a incerca sa treaca strada.
Alex POLICALA