In urma aparitiei in mass-media a informatiilor referitoare la achizitia celor 24 de troleibuze din lotul refuzat de toata Europa – dupa ce doua dintre ele au luat foc, in trafic, in orasul elvetian Lausanne – s-a decis suspendarea receptiei celorlalte 14, pana la clarificarea situatiei.

„Nu putem vorbi despre rezilierea contractului, pentru ca noi (n.n. – Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti) nu avem aceasta putere, dar putem spune ca am suspendat receptia troleibuzelor. Am cerut lamuriri legate de modul in care aceste troleibuze s-au comportat dupa ce au fost rechemate la fabrica si reparate. Pana acum, am primit o parte din documentele care sa arate starea in care se afla acestea si abia dupa ce le vom primi pe toate vom decide receptia celorlalte 14 troleibuze”, ne-a declarat directorul RATP, Radu Popescu. Ciudata declaratie, din moment ce in caietul de sarcini al achizitiei se mentioneaza ca „fiecare troleibuz se va livra insotit de documentatia tehnica”.
Desi Popescu spune ca nu au fost probleme cu cele zece troleibuze second-hand Neoplan, primite deja, surse din cadrul regiei afirma ca unul dintre acestea s-ar fi rupt in trafic, la probe, saptamana trecuta.
Primaria Ploiesti a pus, insa, carul inaintea boilor, adica nu a reparat strazile pentru ca troleibuzele sa poata circula fara sa dea in gropile orasului. Vineri, am „inspectat” sase dintre cele zece trolee sosite deja la Ploiesti, in garajul din zona Podu Inalt. Dupa cum se poate observa din fotografiile alaturate, podeaua troleibuzelor este atat de joasa, incat mare ar fi mirarea ca acestea sa poata fi puse in circulatie pe strazile din municipiu, care mai prezinta, uneori, gropi ce pot… suspenda un astfel de autovehicul, blocandu-l, pur si simplu, in trafic !
Mai mult decat atat, nu va asteptati sa vedeti prea curand in Ploiesti aceste troleibuze, pentru ca au aparatura de bord destul de complicata, incat scolarizarea personalului de exploatare – care, potrivit contractului, cade in sarcina castigatorului licitatiei, MHS Truck&Bus SRL Bucuresti – ar putea dura ceva vreme.
Reamintim ca fiecare dintre cele 24 de troleibuze second-hand Neoplan are o valoare de peste 130.000 de euro.
V.STOICA, M.GHEORGHE