Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, va trebui sa vina in curand in fata unei comisii de ancheta a Senatului pentru a da cu subsemnatul. Biroul Permanent al acestei camere legislative a decis ieri, crearea unei comisii parlamentare de ancheta care sa verifice contractele incheiate de acest minister in timpul guvernarii Boc. Cererea a fost emisa de senatorul social-democrat Sorin Bota, fost secretar de stat in cadrul aceluiasi minister in timpul mandatului lui Miron Mitrea si sustinuta in cadrul sedintei conducerii senatului de catre reprezentantii PSD si PNL.
Viitoarea comisie va avea in componenta sa 11 reprezentanti, iar algoritmul politic de impartire a functiilor va fi cel bazat pe rezultatele ultimelor alegeri parlamentare.
Un senator PSD, fost secretar de stat in timpul mandatului de ministru al lui Miron Mitrea la transporturi, este cel care ii poarta sambetele actualului detinator ale acestui portofoliu, democrat-liberalul Radu Berceanu. Social-democratul Marius Sorin Bota a depus la mijlocul lunii ianuarie, anul curent, o cerere la Biroul Permanent al Senatului de creare a unei comisii de ancheta destinata investigarii activitatii lui Berceanu la nivelul acestui minister. Berceanu este acuzat de blocarea unor lucrari la unele tronsoane de autostrazi si de ilegalitati la nivelul incheierii unor contracte de modernizare a unor drumuri nationale.
Semnata de 50 de parlamentari PSD si PNL si depusa la Biroul Permanent al Senatului, solicitarea lui Bota se leaga de modul in care Berceanu a administrat lucrarile la Autostrada Bechtel, modificand si stopand anumite lucrari, si cele pentru autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti. Si legalitatea incheierii unor contracte de modernizare a unor drumuri nationale este pusa sub semnul intrebarii. Sunt vizate reabilitarile la DN12, DN 15 si DN 16.
Berceanu mai este acuzat de Bota ca nu a demarat lucrarile la tronsonul de autostrada Deva – Orastie. Senatorul mai cere verificarea modului in care au fost cheltuiti banii europeni pentru o serie de lucrari de infrastructura si a institutiei care se ocupa in cadrul Transporturilor de problema absorbtiei fondurilor europene. In acest sens, Bota solicita conducerii Senatului sa aprobe infiintarea unei comisii de ancheta cu scopul de a investiga conditiilede legalitate prin care au fost incheiate contractele si apoi modificate, pentru stoparea proiectelor negociate in 2004 si care urmau a fi realizate prin parteneriat public-privat, dar si a unor contracte aflate in derulare.