Asa cum am mai scris, de la 1 iulie a.c., in judetul nostru mai functioneaza doar opt administratii ale finantelor publice dintr-un total de 18, restul fiind desfiintate in urma masurilor de consolidare a activitatii acestor institutii, decise de conducerea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Concret, au fost desfiintate administratiile din Breaza, Comarnic, Plopeni, Azuga, Sinaia, Urlati, Boldesti-Scaeni, Floresti, Apostolache si Puchenii Mari. Drept urmare, contribuabilii din localitatile arondate acestora au fost preluati de catre celelalte opt administratii ramase in functiune.
Potrivit conducerii Directiei Generale a Finantelor Publice Prahova, in urma acestei reorganizari/comasari se inregistreaza, lunar, economii de aproximativ 10.000 de lei la bugetul statului, reprezentand cheltuieli cu munca vie, cu furnizarea energiei electrice si termice, cu asigurarea service-ului la sistemele de alarma, cu plata serviciilor de paza si securitate a sediilor administrative s.a.
Legat de cuantumul economiilor, nu putine voci afirma ca acesta este unul cu totul nesemnificativ, raportat la greutatile pe care trebuie sa le suporte cei mai multi dintre cei aproximativ 4.500 de contribuabili arondati la administratiile desfiintate, obligati sa faca, de-acum, lunar, naveta la cea mai apropiata administratie fiscala ramasa in functiune, pentru a-si achita darile catre stat intrucat, din saracie, cei mai multi nu-si permit achizitionarea unui calculator pentru a apela la variantele electronice pe care le tot trambiteaza autoritatile.
D. CONSTANTIN














