Cea mai circulata artera din tara, DN 1, se afla in mare pericol. De altfel, dupa ce zidul de sprijin al soselei a inceput sa se naruie, in zona Posada, Ministerul Transporturilor a comandat studii si a pornit lucrari de reparatii care constau in stabilizarea solului prin coloane de sustinere si refacerea zidului de rezistenta. Lucrarile au inceput cu cateva zile in urma si vor dura, dupa estimarile initiale, mai bine de doua luni. Fiindca se circula pe un singur sens, traficul rutier va fi mult ingreunat, mai ales la sfarsit de saptamana. Desi nespecialisti, dar in calitate de oameni care privim foarte atent in jurul nostru, ne permitem sa avertizam inca o data, factorii in drept, ca pericolul in zona Posada este mult mai mare decat s-a crezut, oricat se da de inteles prin declaratiile cu care se iese in fata opiniei publice. Pentru ca se vede cu ochiul liber (aici nu mai e nevoie de studii ale specialistilor), iar trasformarile sunt perceptibile de la o saptamana la alta: adica intreg versantul aluneca spre DN 1, pericolul fiind nu numai acela ca tot corpul drumului sa se duca in prapastie, ci si sa fie acoperit de pamant. Iar zona afectata este una mult mai intinsa decat portiunea de cativa zeci de metri patrati pe care se intervine. Deja pietre si crengi cad spre DN1, oprite deocamdata de o plasa de protectie intinsa pe versant. Plasa care va deveni inutila odata ce fenomenul se va amplifica. Ce sa ne mai ferim de cuvinte: unii copaci din padure au ajuns pana la marginea drumului, aflandu-se cu radacinile in aer, dupa cum se poate observa in fotografia alaturata. Iar terenul fiind stancos, lesne se observa ca radacinile nu pot intra adanc in pamant, ci sunt prinse in straturile de suprafata ale solului. Doamne-pazeste sa nu se trezeasca vreun sofer cu un asemenea arbore in cap! Scriam, cu doar cateva zile in urma, ca versantul in zona Oratile s-a prabusit, prin anii 1936-1938, localnicii in varsta amintindu-si de acel episod si rugandu-se la Dumnezeu sa nu se mai repete.
D.DIMACHE