Dupa ce, in septembrie 2010, in patru dintre pietele municipiului Ploiesti au intrat in functiune ,,cabinele de reclamatii’’, la aproximativ zece luni acestea se dovedesc a fi mai degraba ,,nefunctionale’’. Si asta deoarece, in intervalul amintit, cetatenii nu prea s-au inghesuit sa faca reclamatii. Gandite pentru a veni in sprijinul cetatenilor, dar si pentru a incerca o rezolvare cat mai rapida a petitiilor si doleantelor acestora, Administratia Pietelor SC Hale si Piete SA a amplasat, anul trecut, cate o astfel de cabina in pietele din Nord, Vest, Malu Rosu si Halele Centrale, unde sunt prezenti angajati ai institutiei respective pentru a prelua eventualele sesizari. Astfel, de luni pana sambata, in intervalul orar 8.00 – 16.00, fiecare persoana nemultumita poate face o sesizare scrisa sau verbala. Doar ca, de la inceputul anului si pana in prezent, bilantul reclamatiilor este extrem de scazut. De exemplu, in piata din Vest nu s-a primit nicio reclamatie, in Malu Rosu a existat o singura nemultumire legata de amplasarea unui chiosc, in Nord au fost doar cinci, niciuna nefacand referire la piata, iar in Piata Centrala s-au inregistrat sapte reclamatii. Nici in perioada septembrie –decembrie 2010 numarul sesizarilor nu a fost mai mare, putand fi numarate pe degetele de la o mana, iar in proportie de 80% acestea nu aveau nicio legatura cu piata, fiind sesizari privind relatiile de munca, probleme cu protezele dentare etc. ,,Sigur, in principiu, primim orice reclamatie, dupa care trimitem sesizarile catre institutiile abilitate sa le rezolve, insa ne intereseaza strict problemele legate de comert, de piete, in general. In acest sens am incheiat si un protocol cu Politia Comunitara, cu Directia Sanitar-Veterinara si Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor, tocmai in ideea de a incerca solutionarea pe loc sau macar sa putem urmari finalizarea sesizarilor’’, ne-a precizat Valentin Spanu, directorul SC Hale si Piete SA. In ceea ce priveste numarul scazut de reclamatii, interlocutorul nostru ne-a mai precizat: ,,Desi nu s-au primit multe sesizari, utilitatea acestor cabine este totusi justificata. Si, desigur, obiectivul nostru este sa nu existe reclamatii, iar comertul sa se desfasoare in conditii optime. Pe de alta parte, este evident ca avem de-a face cu un fenomen absolut firesc. In pietele mici fiecare vrea sa-si formeze si sa-si pastreze clientii si atunci nu prea exista relatii conflictuale’’. Sau, poate, explicatia este data chiar de fotografia de mai sus, surprinsa la cabina din Piata Centrala, unde si daca ar fi vrut cineva sa se planga nu avea la cine sa lase reclamatia… Oricum, proiectul Administratiei Pietelor de a extinde amplasarea cabinelor si la celelalte piete din municipiu ramane deocamdata in stand-by, Ploiestiul numarand in total 13 piete.
C. Dobre