Pentru degrevarea bugetului statului si a bugetului propriu de venituri si cheltuieli, Compania Nationala de Cai Ferate – CFR SA a propus Executivului inchiderea a 1.500 de kilometri din infrastructura feroviara proprietate publica a statului, aflata in administrarea Ministerului Transporturilor si data in concesiune companiei amintite. In proiectul de act normativ se precizeaza, intre altele, ca sumele obtinute in urma casarii si valorificarii prin licitatie a mijloacelor fixe dezafectate – care nu mai pot fi mentinute in functiune, din considerente tehnice si comerciale – se constituie in venituri proprii ale societatii comerciale CFR SA si vor fi folosite pentru modernizarea liniilor de cale ferata pe care se desfasoara cea mai mare parte a traficului de calatori si de marfa.
Dintre cei 1.500 kilometri de cale ferata care urmeaza a fi dezafectati, o buna parte traverseaza si judetul Prahova, deoarece traficul de calatori sau cel de marfa pe tronsoanele respective s-a redus considerabil, in ultimii ani. Este vorba, in primul rand, de statiile CFR Breaza Nord si Prahova unde, in loc de cate 5 linii de cale ferata mai functioneaza, de ceva timp, doar cate doua, fapt pentru care acestea si-au pierdut statutul de „statie”, devenind „halta”. La randu-le, si statiile CFR Busteni si Azuga au ramas, in ultimul timp, cu mai putine linii feroviare operabile, din lipsa de comenzi, pentru simplul motiv ca o serie de societati comerciale cu o indelungata traditie din zona, precum Hartia Busteni sau Sticlarie Azuga, si-au inchis, in ultimii ani, portile, din cauza contextului economic destul de dificil.

Mai multe informatii despre acest subiect puteti citi in editia de maine, 29 martie, a ziarului Prahova.