O fisura transversala ar putea, in timp, sa surpe drumul
Situatia nu este catastrofala, dar e ingrijoratoare. Pe DN 1, in zona Posada, au aparut tasari ale partii carosabile de aproximativ 7-8 centimetri, ce au dus la formarea unei crapaturi transversale in imbracamintea asfaltica nu mai mari de 1 centimetru – informeaza un comunicat de presa al Prefecturii Prahova. Fenomenul – ne-a explicat Valerian Manta, seful Sectiei Drumuri Nationale Ploiesti – a evoluat in timp, incepand cu mai bine de trei ani in urma, si s-a agravat din cauza ingheturilor si dezgheturilor repetate, a traficului greu, a precipitatiilor abundente din ultima perioada. „Nu exista un pericol imediat, insa ne-am decis sa intervenim la infrastructura soselei, pentru a preveni o eventuala surpare a corpului drumului, care ar putea avea loc, repet, intr-un timp indelungat”, a explicat Manta.
Saptamana viitoare vor fi realizate foraje in afara carosabilului, pentru un studiu geotehnic ce va permite proiectantului stabilirea solutiilor de interventie. Seful Sectiei de Drumuri Nationale Ploiesti crede ca va fi nevoie de o largire a drumului cu o consola, masura ce nu va necesita restrictii de circulatie. Deci, traficul nu va fi afectat in timpul lucrarilor de consolidare.
Apoi, dupa ce se vor incheia lucrarile desfasurate pentru repararea DN1 A, pe tronsonul Brasov – Cheia – Valenii de Munte, cel tarziu in luna iunie, traficul greu, de pe DN1, va fi deviat pe respectiva artera. „Parerea mea este ca traficul greu ar trebui sa ramana definitiv pe DN1 A”, crede Valerian Manta. In dupa-amiaza zilei de ieri, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a anuntat ca anul acesta pe primul loc incategoria lucrarilor de dezvoltare si modernizare a infrastructurii rutiere se afla reabilitarea DN1 Comarnic – Brasov. Acesta avanseaza chiar ideea inceperii constructiei mult discutatei Autostrazi Bucuresti-Brasov.
D.DIMACHE














