Cu toate ca se declara multumiti per total de serviciile bancare, oamenii tind sa mentina o distanta fata de aceste institutii si recepteaza serviciile lor ca fiind in defavoarea clientilor. Astfel, potrivit unui studiu al Institutului Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES), 76 la suta dintre cetatenii intervievati sunt de acord total sau partial cu afirmatia „prefer sa am de lucru cat mai putin cu bancile”. Totodata, 90 la suta dintre repondenti admit total sau partial afirmatia „contractele dintre banci si clienti sunt in avantajul bancilor”. Doar 3 la suta dintre utilizatorii de servicii bancare din mediul urban au foarte multa incredere in banci in general, in timp ce 41 la suta au multa incredere, 40 la suta putina, iar 13 la suta foarte putina incredere. Cea mai mare incredere in banci o au persoanele de peste 51 de ani, in timp ce 44,5 la suta dintre clientii cu varste intre 36 si 50 de ani au putina incredere in banci. Studiul IRES a fost realizat in perioada 24-26 ianuarie a.c. in randul a 1.436 de persoane din mediul urban, cu varsta de peste 18 ani.













