In cazul in care o persoana suna la numarul unic de urgenta 112, un operator de la Centrul de preluare a apelurilor de urgenta va adresa anumite intrebari apelantului cu privire la natura urgentei pentru care solicita ajutor si va transfera apelul catre agentiile serviciilor specializate de interventie responsabile sa intervina la tipul de incident semnalat. Daca apelati Serviciul de urgenta 112 trebuie sa raspundeti la urmatoarele intrebari: Ce urgenta aveti?; Unde este urgenta?; Unde va aflati?; De la ce numar de telefon sunati?; Cum va numiti?. Dupa furnizarea acestor date trebuie sa asteptati pentru a fi pusi in legatura cu agentia de urgenta de care aveti nevoie si pentru a primi eventuale recomandari. In cazul in care legatura cu numarul 112 se intrerupe, trebuie sa sunati din nou. Este recomandat sa ramaneti calmi, sa raspundeti la toate intrebarile si sa nu inchideti pana cand nu vi se cere acest lucru. Numarul de urgenta 112 este gratuit si poate fi apelat din orice retea de telefonie fixa sau mobila. In plus, apelul la 112 este posibil si in situatia in care, in urma neplatii abonamentului, operatorul v-a intrerupt accesul la convorbirile telefonice.