Vineri, 26 noiembrie 2010, ora 10.00, la Hotel Central din Ploiesti, Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP) impreuna cu Inspectoratul Scolar Judetean Prahova, organizeaza o masa rotunda la care vor participa 50 de cadre didactice (directori, inspectori scolari, experti in evaluare si acreditare, colaboratori externi ai ARACIP) din regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia.
ISJ Prahova este coordonator al Regiunii Sud-Muntenia si partener al ARACIP in Proiectul „Dezvoltarea culturii calitatii si furnizarea unei educatii de calitate in sistemul de invatamant preuniversitar din Romania prin implementarea standardelor de referinta”, proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
Activitatea va sta la baza completarii cadrului legislativ actual referitor la calitatea invatamantului preuniversitar romanesc prin promovarea unui proiect de hotarare a Guvernului pentru aprobarea metodologiei de evaluare externa a calitatii educatiei.
Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP), institutie publica de interes national, aflata in subordinea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, deruleaza, incepand din iulie 2010 proiectul Dezvoltarea culturii calitatii si furnizarea unei educatii de calitate in sistemul de invatamant preuniversitar din Romania prin implementarea standardelor de referinta POSDRU/85/1.1/55330, proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane, 2007-2013.
In urma derularii acestui proiect, 1000 de unitati de invatamant preuniversitar, publice si private, vor fi evaluate extern, reacreditate, si li se va atesta nivelul de calitate, pe baza indicatorilor de performanta si a hartii riscului educational, iar cele 1000 de rapoarte de evaluare externa a calitatii rezultate, vor fi publicate. Se va realiza un raport privind starea calitatii sistemului de invatamant preuniversitar, precum si un studiu national privind stadiul dezvoltarii culturii calitatii in educatie.