
Guguloaiele de pe strada Alba Iulia raman la locul lor
C-asa vor muschii vicelui Socoleanu
Strada Alba Iulia ramane cum e: brazdata de sulurile din asfalt turnate intentionat de ADPP probabil, la solicitarea expresa a Comisiei Municipale pentru Transport si Siguranta Circulatiei. Asta dupa ce, in prealabil, tot ADPP a cheltuit miliardele noastre – banul public, nu?, se constituie din taxe si impozite platite la greu de cetateni si agenti economici – pentru construirea de la zero a respectivei artere de circulatie. La vremea cand guguloaiele au fost presarate pe o cale rutiera publica, ziarul nostru si-a manifestat stupefactia fata de o astfel de decizie inacceptabila din toate punctele de vedere, de a distruge voit un drum public, cu valatuci din asfalt. Administratia le spune relantisoare. Si nu sunt cel putin din doua motive: 1) in orasele din Vest, pe care le maimutarim noi astazi, relantisoarele se amplaseaza la trecerile de pietoni, in fata scolilor, spitalelor sau in zone foarte dens circulate; 2) relantisoarele au si ele o tehnica a lor de realizare (sunt suficient de late cat sa nu provoace socuri si folosesc materiale lipsite de rigiditate); ce-am facut noi pe Alba Iulia – musuroaie de ciment – se poate chema oricum, dar nu relantisoare.
Bun: avem trecere de pietoni pe respectiva strada? Nu. Avem spitale? Nu. Sunt scoli? Nu. E circulatie pietonala densa? Nu. Atunci, pentru care motiv si-a permis administratia abuzul de a face mormane pe o cale rutiera publica, actiune probabil platita din buget? A facut-o la solicitarea locatarilor din Carino, deranjati de masinile care faceau, noaptea, raliu sau de camioanele care zburau in mare viteza pe Alba Iulia, transferand trepidatiile in peretii caselor de-acolo. In Ploiesti si in Romania, din cate stim, se monteaza semne de circulatie restrictive sau activeaza politia, care are la indemana o droaie de masuri coercitive pentru a-i pune la punct pe soferii nabadaiosi. Aceleasi masuri se puteau lua si in Carino. Platim doua politii pentru asa ceva. Viceprimarul Radu Socoleanu, cel care si-a asumat responsabilitatea guguloaielor de pe Alba Iulia, socoteste si astazi ca masura a fost una impecabila. Ba chiar ne-a sugerat ca nu trebuie sa crapam de ciuda ca originalele limitatoare de viteza pazesc linistea unui cartier de privilegiati. Domnia sa este convins ca „in orasul acesta cineva trebuia sa ia taurul de coarne, anume sa introneze ordine rutiera si ordine, in general, iar daca lumea nu intelege de vorba buna, recurgem la solutii de constangere”. De acord, dar ce ne facem daca toti ploiestenii din cartiere – fiindca in oras avem doar locuitori, indiferent de zona – cer Comisiei Municipale pentru Transport si Siguranta Circulatiei sa monteze valatuci de asfalt si pe strazile lor, circulate la fel de intens si cu zgomot la fel de mare? Ne apucam sa turnam guguloaie peste tot? Fiindca nici un criteriu din lume – exceptand cele din Ploiesti, desigur – nu poate hotari ca in Carino e nimerit sa plantezi suluri – relantisoare pe un drum public, iar pe Bulevardul Republicii sau pe oricare alta strada (Stefan cel Mare, unde trepidatiile tramvaielor au clatinat si crapat peretii caselor) – nu. Avem politie, avem semne de circulatie, exista amenzi. Punct. Dincolo de asta nu incape nici o justificare.
Maria BOGDAN














