Centura de Vest a Ploiestiului reprezinta, precum se stie, unul dintre tronsoanele cu cel mai aglomerat trafic de pe DN1, pe aici trecand, in 24 de ore, aproximativ 30.000 de autovehicule de toate categoriile, iar in zilele de sarbatoare sau de weekend, numarul masinilor poate ajunge si la 45.000. Din aceasta cauza, cele doua poduri situate in vecinatatea Rafinariei Petrobrazi, construite in urma cu circa 25 de ani, prezentau un grad de uzura foarte avansat, punand in pericol siguranta traficului rutier. In consecinta, se impunea reabilitarea urgenta a acestora, investitie demarata cu ceva timp in urma si care este prevazuta a se finaliza, partial, pe data de 30 mai a.c.
Licitatiile organizate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a Romaniei (CNADNR) pentru realizarea acestor obiective de investitii au fost castigate de catre firmele SCT Bucuresti si, respectiv, SC Conferic SA Buzau. Ieri dimineata, constructorii firmelor amintite lucrau la inlocuirea hidroizolatiei, a rosturilor de dilatatie si la reabilitarea partii carosabile a suprastructurii podurilor (vezi imaginea alaturata).
„Dupa data de 30 mai, cand este prevazuta redeschiderea circulatiei auto pe cele doua poduri, constructorii vor trece la efectuarea lucrarilor de infrastructura, respectiv la consolidarea fundatiilor si a celorlalte parti componente ale celor doua poduri, lucrari care nu vor afecta, in niciun fel, traficul rutier”, ne-a precizat Valerian Manta, directorul Sectiei Prahova a CNADNR. Fondurile aferente acestor investitii, insumand aproximativ 2 milioane de euro, au fost alocate, deopotriva, de catre Guvern si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, iar in urma finalizarii lucrarilor de reabilitare, durata de exploatare a celor doua poduri va fi prelungita cu aproximativ 25 de ani.
D. CONSTANTIN