Prin intermediului unui anunț, CFR Infrastructură a făcut publice o serie de informații care pot fi de folos acelora care locuiesc sau dețin teren lângă o linie de cale ferată. ”Rețeaua feroviară din România unește orașe, comune și sate, ceea ce înseamnă că, inevitabil, trecem prin apropierea caselor multor persoane. La CFR S.A., suntem conștienți că a fi „vecini” cu calea ferată vine uneori cu provocări, nu doar cu beneficiul transportului. Dincolo de proiectele mari de modernizare, echipele noastre lucrează 24/7 pentru a menține infrastructura funcțională și sigură. Cum pot afecta lucrările noastre? De multe ori, lucrările la șine, terasamente sau linia de contact sunt zgomotoase. Pentru a nu perturba traficul trenurilor de călători și marfă pe timpul zilei, suntem nevoiți să lucrăm noaptea sau în weekend. Facem tot posibilul să minimizăm zgomotul și disconfortul și, în cazul lucrărilor planificate de mentenanță, încercăm să anunțăm comunitățile locale din timp. Uneori, apar avarii neprevăzute care necesită intervenție imediată pentru siguranța circulației. În aceste cazuri de urgență, nu putem notifica în avans, dar dăm asigurări că prioritatea noastră este să remediem problema cât mai rapid și eficient. Când efectuăm reparații la trecerile la nivel cu calea ferată sau la poduri, închiderea temporară a drumurilor poate fi inevitabilă. Știm că acest lucru dă peste cap traficul local. Colaborăm îndeaproape cu autoritățile locale și cu Poliția pentru a stabili rute ocolitoare și ne angajăm să finalizăm șantierele cât mai repede posibil. Pentru siguranța persoanelor și a traficului feroviar, există reguli stricte privind construcțiile în vecinătatea șinelor, reglementate de OUG nr. 12/1998 (Art. 29). Iată cele două zone critice de care trebuie să se țină cont: 1. Zona de siguranță (0 – 20 metri) Este fâșia de teren de 20 de metri situată de o parte și de alta a axei căii ferate. Această zonă este vitală pentru instalațiile de semnalizare și siguranță a circulației. Regula de bază: Aici este interzisă executarea oricăror construcții sau instalații neferoviare (case, anexe, garaje etc.). Excepțiile sunt extrem de rare și privesc doar proiecte de interes public major, avizate special de Ministerul Transporturilor. 2. Zona de protecție (până la 100 metri). Aceasta include terenurile situate pe o distanță de până la 100 de metri de la axa căii ferate. Regula de bază: Se poate construi sau pot fi efectuate lucrări în această zonă, dar numai cu aprobarea administratorului infrastructurii feroviare (Aviz CFR). Acest aviz este obligatoriu pentru a ne asigura că lucrările nu pun în pericol stabilitatea liniei sau siguranța trenurilor. Dacă se dorește să se construiască în zona de protecție sau sunt întrebări legate de lucrările pe care CFR Infrastructură le are în numite zone, persoanele interesate pot afla detalii prin intermediul www.cfr.ro/contact”, se menționează într-un comunicat al CFR Infrastructură.