Şoferii profesionişti din India au devenit în 2025 printre cei mai căutaţi angajaţi de companiile din România, pe fondul deficitului tot mai mare de personal din transporturi, aceştia putând câştiga până la 3.000 de euro lunar, în funcţie de experienţă şi tipul de activitate, potrivit datelor unei companii specializate în recrutare, formare şi management de personal din Asia, preluate de Agerpres și TVRInfo.
Potrivit sursei citate, cererea pentru şoferi străini a crescut puternic în ultimul an, de 3-4 ori faţă de anii anteriori, pentru a acoperi lipsa de personal atât în transportul de marfă intern, cât şi în cursele internaţionale din Uniunea Europeană, dar şi în activităţile de manipulare şi logistică internă. Cei mai solicitaţi sunt şoferii profesionişti cu permis C/CE/D/DE pentru transport local şi internaţional, precum şi stivuitoriştii. Conform legii în vigoare, pachetul de angajare a şoferilor profesionişti de camion include salariul minim din România, la care se adaugă diurna zilnică, stabilită în funcţie de tipul de transport şi politica fiecărei companii. Pentru deplasările interne, diurna este cuprinsă între 23 şi 57,5 lei/zi, conform prevederilor legale (HG nr. 1860/2006). Pentru deplasările în spaţiul Uniunii Europene, diurna porneşte, în funcţie de ţară, de la 35 euro/zi, în funcţie de destinaţie şi nivelul stabilit de angajator (conform HG nr. 518/1995).
„În general, cele mai mari venituri sunt ale şoferilor de camion care lucrează pe transport de mărfuri între ţările din UE. Un şofer profesionist de camion poate avea un venit net între 1.200 şi 3.000 euro/lună, în funcţie de rută, durată şi specificul activităţii”, se arată într-un comunicat al companiei TAKT Recruitment, remis ieri AGERPRES.
Compania de recrutare subliniază că România se confruntă cu unul dintre cele mai severe deficite de şoferi profesionişti din Uniunea Europeană, fiind nevoie de 70.000 de şoferi profesionişti de camion, iar deficitul total este estimat la aproximativ 150.000 de conducători auto – de la şoferi de TIR şi camioane, până la conducători de autobuze, autocare şi taxiuri, potrivit UNTRR (Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România). De altfel, Europa se confruntă cu un deficit de aproape 500.000 de şoferi. În lipsa importului de angajaţi din alte ţări, acest deficit ar putea creşte până la aproximativ 745.000 de şoferi până în 2028, conform Uniunii Internaţionale a Transportului Rutier (IRU).
Acasă Actualitate Şoferii profesionişti din India, printre cei mai căutaţi de companiile din România















