În ciuda situației economice dificile și a previziunilor sumbre pentru anul următor, românii au petrecut, anul acesta, mai mult timp în malluri, unde au cheltuit cu 15% mai mult față de anul trecut. Durata medie a unei vizite la mall a fost de 208 minute, în creștere față de 2024 când a fost de 142 de minute. Iar cheltuiala a fost de 370 de lei, în medie, potrivit TVRInfo. Românii au mers la mall să-și cumpere în special îmbrăcăminte și încălțăminte, cărți și produse de birotică. Dar au evitat zona de restaurante, care a înregistrat o ușoară scădere. Însă a câștigat partea de livrări la domiciliu.
Explicația consumului în creștere într-un context economic dificil este dorința consumatorilor de a vedea și testa produsele înainte de a le cumpăra. Tocmai pentru a fi siguri că merită achiziția. Însă odată intrați în magazine, cad în capcana publicității. Reclamele și ofertele din magazine îi împing să cumpere și mai mult.
Specialiștii ne recomandă să amânăm cu cel puțin 24 de ore orice achiziție, și abia apoi putem stabili cu adevărat dacă avem sau nu nevoie de produsul respectiv.