Printre hotărârile care au fost votate recent de către Consiliul Local Comarnic se regăsește și aceea care vizează modificarea organigramei și a statului de funcții ale aparatului de specialitate a primarului orașului Comarnic, prin suplimentarea numărului de posturi de asistent personal din cadrul Direcției de Asistență Socială, de la 65 de posturi la 72 de posturi.
Totodată, în baza aceleiași hotărâri, s-a mai stabilit ca numărul de posturi de asistent personal să poată fi actualizat periodic, tot prin hotărâre de consiliu, în funcție de cererile depuse de solicitanți, în vederea încadrării ca asistent personal pentru persoanele cu handicap grav. Potrivit prevederilor legale în vigoare, asistentul personal este persoana care asigură prin activitatea pe care o desfăşoară la domiciliul persoanei cu handicap grav îngrijirea şi protecţia pe baza cerințelor individuale ale acesteia. Activitatea asistentului personal se desfăşoară în baza unui contract individual de muncă pe perioada corespunzătoare valabilităţii certificatului de încadrare în grad grav de handicap şi în condiţii specifice privind munca la domiciliu, contractul individual de muncă al acestuia fiind încheiat cu primăria de domiciliu sau de reședință a persoanei cu handicap grav. Contractul individual de muncă începe să îşi producă efectele la data emiterii dispoziţiei care stabileşte măsura de protecţie a adultului cu handicap grav sau accentuat. Asigurarea de îngrijire și protecție a persoanei cu handicap grav de către asistentul personal reprezintă un serviciu social acordat pentru prevenirea instituționalizării, respectiv în vederea dezinstituționalizării, putând beneficia de serviciile acestuia adultul sau copilul cu handicap grav. De precizat că persoana cu handicap grav sau reprezentantul legal al acesteia optează la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC), în evidențele căreia se află persoana cu handicap, fie pentru angajarea unui asistent personal fie pentru obținerea unei indemnizații lunare. Opțiunea devine valabilă numai pe baza acordului exprimat în scris la DGASPC – care comunică angajatorului, respectiv primăria de domiciliu sau de reședință a persoanei cu handicap grav, în termen de 5 zile, acordul pentru opțiunea exprimată pentru angajarea asistentului personal. Persoana care dorește să devină asistent personal se adresează angajatorului, în cazul de față primăriei, dacă îndeplinește următoarele condiții: are vârsta minimă de 18 ani împliniţi; nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni care ar face-o incompatibilă cu exercitarea ocupaţiei de asistent personal; are capacitate deplină de exerciţiu; are o stare de sănătate corespunzătoare, atestată de medicul de familie sau pe baza unui examen medical de specialitate; a absolvit cel puţin cursurile învăţământului general obligatoriu, cu excepţia rudelor şi afinilor până la gradul al IV-lea inclusiv ale persoanei cu handicap grav, precum şi cu excepţia soţului sau soţiei, după caz; în situaţii excepţionale, la propunerea asistentului social din cadrul aparatului propriu al consiliului local în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana care urmează să îndeplinească funcţia de asistent personal, Autoritatea Națională pentru Protecția Persoanelor cu Dizabilități poate aproba derogarea de la îndeplinirea condiţiilor de studii şi în cazul altor persoane. Nu pot deţine calitatea de asistent personal persoanele care beneficiază de concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 7 ani.