N. Dumitrescu

Ieri, la sediul Primăriei Ploiești, edilul Mihai Polițeanu, în calitate de beneficiar, din partea administrației locale, și Alexandru Voiculescu, directorul adjunct al S.C. HIDRO SALT-B-92 S.R.L. București, în calitate de executant al lucrărilor, și-au pus semnăturile pe contractul de execuție a proiectului ce vizează prelungirea legăturii rutiere și de transport public între Gara de Sud și Gara de Vest din Ploiești. Dând timpul în urmă, se poate spune că parafarea menționată poate fi considerată ”un moment istoric”, având în vedere faptul că acest lucru se întâmplă după o așteptare de 12 ani și în condițiile în care finanțarea obținută în prima fază, urmare a demersurilor făcute de fostul primar Adrian Dobre, în anul 2016, a fost pierdută în anul 2023, când primar era Andrei Volosevici, de aici și prezența, la evenimentul de ieri, a lui Adrian Dobre. ”Înainte să preiau mandatul, am fost la o serie de întâlniri cu primarii de municipii din România, printre care și cu cel de la Târgoviște. Acesta mi-a spus că secretul dezvoltării unui oraș sunt fondurile europene, spunându-mi că în punerea în practică a unor proiecte a avut mare noroc cu faptul că Ploieștiul nu a reușit să acceseze fonduri europene și, astfel, municipiul Târgoviște a fost avantajat în accesarea banilor europeni. Acest lucru m-a marcat foarte mult, astfel că, astăzi, când semnăm acest contract este o mare realizare pentru Ploiești, putând spune că acest proiect este unul de suflet atât pentru mine, cât și pentru Adrian Dobre. Spun asta având în vedere istoria acestui proiect, care a demarat acum 12 ani. În perioada 2013- 2016 nu s-a întâmplat nimic, abia când a venit primar Adrian Dobre s-a mai făcut ceva, în mandatul lui fiind finalizată documentația, pentru ca în 2019 să fie depusă pentru finanțare, un an mai târziu fiind și aprobată. Ulterior, însă, iar nu s-a mai întâmplat nimic, iar în anul 2023 contractul de finanțare a fost reziliat, întrucât cei care se aflau atunci la conducerea Primăriei Ploiești nu au mișcat nimic. La începutul anului 2024, acest proiect a fost depus, din nou, pentru finanțare, și, iată, în sfârșit, s-a ajuns și la faza de semnare a contractului de execuție, fiind o muncă teribilă, întrucât termenul limită pentru această semnare era decembrie 2025. Acest proiect rezolvă accesul și mobilitatea atât în relația cu Capitala, cât și cu zona de Vest a Ploieștiului, unde sunt parcurile industriale”, a mai declarat primarul Mihai Polițeanu. Potrivit acestuia, administrația locală se află în grafic și cu proiectul care este parte componentă a acestui proiect, și anume cel referitor la refacerea piețelor celor două gări. ”Ce pot să vă mai spun este faptul că acest proiect este unul dintre cele mai mari, din ultimii ani, în ceea ce privește investițiile în mobilitarea urbană a Ploieștiului, iar odată cu el se vor debloca și alte proiecte, cum ar fi cel care vizează reabilitarea centrului orașului”, a mai adăugat Mihai Polițeanu, fostul edil Adrian Dobre precizând: ”Este un moment de bucurie că acest proiect a fost repus pe tapet și acum se va pune în practică, având în vedere că este vorba despre unul care va aduce beneficii pentru dezvoltarea orașului”. Valoarea contractului de lucrări este de 84.876.655,60 lei fără TVA, durata lucrărilor de execuție fiind de 18 luni de la data ordinului de începere a lucrărilor. Lungimea totală a străzilor supuse modernizării ce fac legătura dintre Gara de Sud și Gara de Vest este, în cadrul Proiectului “Asigurarea mobilității traficului prin prelungirea legăturii rutiere și de transport public între Gara de Sud și Gara de Vest (strada Libertății), de 2.830 metri liniari. Traseul pornește de la Piața 1 Decembrie 1918 și str. Depoului până la Gara de Vest și se intersectează cu străzile Rudului, Macazului, Sondelor, Bobâlna, Domnișori. Traseul investiției va fi încadrat de spații de siguranță pentru bicicliști și trotuare, iar la intersecția dintre strada Depoului și strada Rudului se va amenaja și un loc special de parcare și preluare a bicicletelor, care va cuprinde 20 de locuri.