V. Stoica

Un pod amplasat pe DN1A, în zona Cheia, construit în anul 1915, va fi înlocuit, după ce – în urma expertizei tehnice – s-a constatat că structura respectivă nu mai corespunde traficului actual și, mai mult decât atât, dacă nu se intervine, se poate prăbuși subit!
Podul vechi de 110 ani a trecut prin lucrări de consolidare și a fost lărgit ulterior, în diferite etape, însă nici măcar nu există documente despre aceste modificări efectuate în timp.
Acum, după finalizarea etapelor de realizare a expertizei tehnice, a studiului de fezabilitate și a celorlalte documentații obligatorii, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri București, a lansat licitația pentru proiectare și execuție lucrări de construire a unui pod nou cu realizarea trotuarelor denivelate față de partea carosabilă, amplasat pe DN 1A km 140+337, peste Viroagă, la Cheia, lucrări estimate la maximum 6,7 milioane de lei fără TVA.
Actuala structură de rezistență a suprastructurii este alcătuită dintr-o boltă din beton armat turnat monolit, construită din zidărie de piatră în anul 1915 și consolidată într-o etapă ulterioară prin subzidirea bolții originale cu o boltă de beton armat.
Conform studiului de fezabilitate, podul a suferit, de-a lungul timpului, ”o serie de procese majore de degradare, concentrate în special la nivelul infrastructurii bolții din beton armat și a albiei, care se vor dezvolta în continuare în ritm accelerat, putând conduce la prăbușirea bruscă a podului, dacă nu se iau măsuri urgente de stopare a lor prin aplicarea unor lucrări de intervenție”.
De altfel, potrivit expertizei tehnice întocmite de către expertul tehnic ing. Comisu Cristian, podul se încadrează în clasa stării tehnice IV – stare tehnică nesatisfăcătoare, fiind necesară înlocuirea acestuia. Astfel, este nevoie de realizarea unui pod nou, care să asigure cerințele și nevoile de siguranță, mobilitate și confort.