• Pakistan primește acces prin Portul Constanța pentru ­exporturile sale

România și Pakistan au inițiat un demers strategic, hotărând să ofere exporturilor pakistaneze acces direct pe piețele din Europa prin intermediul Portului Constanța, folosind coridorul Mării Negre și al Dunării.
Acest proiect, făcut public în timpul unei întrevederi între ministrul Comerțului din Pakistan și ambasadorul României, nu se concentrează doar pe comerț, ci vizează și energia regenerabilă, sectorul IT și schimburile culturale bilaterale, scrie Business Recorder, potrivit Mediafax. România a avansat propunerea ca Portul Constanța să fie folosit pentru a transporta produsele din Pakistan în Europa, reprezentând astfel o alternativă eficientă la rutele tradiționale care tranzitează Orientul Mijlociu și Asia.
Mărfurile exportate vor putea fi transportate pe Marea Neagră și pe fluviul Dunărea, ceea ce constituie o rută logistică mai rapidă și mai economică. Discuțiile purtate între ministrul pakistanez al Comerțului, Jam Kamal Khan, și ambasadorul României, Dan Stoenescu, au vizat domenii esențiale precum agricultura, industria cărnii, echipamentele medicale, ventilatoarele și energia din surse regenerabile.
Partea română și-a exprimat disponibilitatea de a sprijini Pakistanul în procesul de tranziție energetică prin furnizarea de tehnologie pentru energie solară și eoliană. Guvernul de la Islamabad a anunțat implementarea unor reforme menite să scadă taxele vamale, cu scopul de a încuraja firmele românești să investească și să formeze parteneriate de tip joint venture în Pakistan. În contrapartidă, România identifică un potențial semnificativ în sectorul IT din Pakistan și a propus crearea de facilități care să sprijine schimburile de specialiști și cele culturale. Această inițiativă repoziționează Portul Constanța ca un centru strategic fundamental atât pentru Europa de Est, cât și pentru comerțul cu Pakistan, stabilind legături importante și creând premisele unei colaborări economice și culturale pe termen lung.