V. Stoica
Primăria Ploiești a lansat, ieri, licitația pentru achiziția a 20 de tramvaie moderne, conform informațiilor publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Valoarea estimată a achiziției se ridică la aproximativ 200 de milioane de lei. Totuși, contractul va fi semnat doar dacă vor fi identificate sursele de finanțare necesare. Deși deschiderea ofertelor este programată pentru începutul lunii septembrie, autoritățile nu pot parafa contractul fără obținerea unei finanțări rambursabile interne. Documentația licitației prevede o clauză suspensivă, potrivit căreia, dacă fondurile nu vor fi aprobate în termen de 180 de zile de la depunerea ofertelor, procedura ar putea fi anulată.
Specificațiile tehnice cerute
Conform cerințelor, firmele interesate trebuie să ofere tramvaie unidirecționale, cu podea complet coborâtă, dotate cu rampe pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă. De asemenea, conform caietului de sarcini, tramvaiele ar trebui să fie formate din module articulate prin burdufuri etanșe, propulsate de boghiuri motoare; să aibă cel puțin trei uși duble (lățime minimă 1.200 mm), acționate electric, dotate cu sisteme antistrivire și butoane de precomandă a deschiderii. Alte cerințe pe care trebuie să le îndeplinească tramvaiele: să fie echipate cu sisteme de siguranță care împiedică deplasarea cu ușile deschise, cu excepția cazurilor de avarie, când vehiculul circulă fără pasageri și cu viteză redusă, să aibă posibilitatea să transporte cel puțin 100 de pasageri, iar durata minimă de viață să fie de 30 de ani, dintre care primii 8 ani fără necesitatea unor reparații capitale.
Prin această achiziție, municipalitatea își propune modernizarea transportului public, însă realizarea proiectului depinde strict de obținerea finanțării necesare.
Primarul Mihai Polițeanu, despre licitație: ”Dacă ambele procese paralele (licitația și aprobarea cererii de finanțare) merg bine, atunci ele vor fi finalizate cam în aceeași perioadă (desemnarea câștigătorului licitației și semnarea contractului de finanțare). Nu știu să indic acum momentul, sper să fie până la finalul lui 2025. Așadar, am intrat în linie dreaptă. Ca să ajungem la capătul drumului trebuie să dovedim aceeași seriozitate și disciplină financiară din ultimele 9 luni, fără populisme de 2 bani și iresponsabilitate politică. Dacă dovedim asta, la finalul drumului vom avea și tramvaie și ne vom fi și recăpătat total credibilitatea în fața finanțatorilor”.