Potrivit unui comunicat de presă primit pe adresa redacției, Compania Națională ”Poșta Română” a lansat StartPost, o inițiativă dedicată mediului de afaceri. Precizând că acest nou serviciu este disponibil începând cu 1 august 2025, reprezentanții companiei au menționat:”StartPost este un serviciu conceput pentru a răspunde nevoilor întreprinderilor aflate la început de drum, start-up-urilor, freelancerilor și tuturor celor care nu dispun de un sediu propriu. Acesta oferă o soluție legală, accesibilă și rapidă pentru înregistrarea sediului social la Registrul Comerțului, prin utilizarea infrastructurii logistice extinse a Poștei Române. Scopul înființării acestui serviciu este să susțină dezvoltarea mediului de afaceri prin următoarele avantaje: Contract de închiriere pentru sediul social al companiei, disponibil rapid și la costuri reduse, oriunde în țară; Adresă oficială de sediu social, recunoscută de Registrul Comerțului; Contract legal, care se poate semna fie fizic, fie electronic, prin portalul online dedicat; Primirea și notificarea corespondenței oficiale (ANAF, instanțe etc.) prin SMS; Cutiile poștale securizate și numerotate, amplasate în oficii poștale; Suport digital dedicat antreprenorilor”. Așa cum s-a mai subliniat, lansarea acestui nou proiect reprezintă un pas important în procesul de modernizare a Poștei Române și în sprijinirea activă a mediului de afaceri din România. ”Este, totodată, o realizare în premieră: Poșta Română devine prima companie cu capital majoritar de stat care implementează un proiect prevăzut în Programul de guvernare – acela de a aduce administrația publică mai aproape de cetățeni și de a sprijini economia. Prin StartPost, antreprenorii din toate regiunile țării beneficiază de o soluție fiabilă, eficientă și accesibilă, susținută de una dintre cele mai solide infrastructuri naționale”, au mai menționat cei de la Poșta Română, care au oferit și detalii despre cum funcționează noul serviciu. Concret, se accesează platforma www.posta-romana.ro sau se merge la un oficiu poștal, se completează formularul pentru „Găzduire sediu social”, se alege tipul de contract (înființare sau relocare firmă), după care se primește și se semnează documentele legale necesare pentru înregistrarea la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC).