N.D.

După ce, ieri, așa cum v-am informat în ziarul nostru, Consiliul Județean Prahova și Primăria Câmpina au anunțat că, începând cu data de 22 iulie 2025, au acces gratuit, în format digital, prin intermediul platformei ­MyEterra, pentru a obține gratuit, online, extrase de carte funciară pentru informare și extrase din planul cadastral, în cazul imobilelor pentru care cetățenii solicită acte administrative, precum autorizații de construire, certificate de urbanism etc., și alte administrații locale au făcut public faptul că au întreprins un demers similar.
Este și cazul Primăriei Ploiești, prin intermediul unui comunicat de presă precizând că, din data de 22 iulie a.c., instituția are acces gratuit și digital la extrasele de carte funciară pentru informare și extrasele din planul cadastral. ”Primăria Ploiești face un pas important către digitalizare și reducerea birocrației! Totul prin platforma MyEterra, pusă la dispoziție de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, în colaborare cu Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Prahova. Funcționarii specializați vor putea obține rapid și direct informațiile necesare pentru procesarea cererilor, fără să mai ceară documente în format fizic de la cetățeni”, au menționat reprezentanții Primăriei Ploiești. Potrivit acestora, această facilitate va aduce avantaje în mod special ploieștenilor, întrucât va conduce la mai puțină alergătură, mai puține hârtii, timp câștigat. ”Procedurile vor fi mai simple în special pentru: obținerea autorizațiilor de construire, eliberarea certificatelor de urbanism, soluționarea altor cereri privind regimul juridic al imobilelor”, au mai precizat reprezentanții municipalității.