Casa Naţională de Asigurări de Sănătate atrage atenţia să se manifeste prudenţă maximă faţă de solicitările de comunicare a unor informaţii/documente cu caracter personal şi/sau confidenţial primite telefonic ori prin alte mijloace de comunicare la distanţă (e-mail, mesaje scrise etc.) aparent în numele instituţiei, potrivit TVRInfo.
Atenţionarea vine în contextul în care CNAS a primit semnalări că mai mulţi cetăţeni au fost apelaţi telefonic de persoane care s-au prezentat drept angajaţi ai Caselor de asigurări de sănătate şi au pretins că trebuie să transmită celor apelaţi sume de bani de la instituţie şi sub acest pretext au solicitat informaţii despre codul numeric personal (CNP) şi despre conturile bancare.
„CNAS atrage atenţia tuturor cetăţenilor să manifeste prudenţă maximă faţă de solicitările de comunicare a unor informaţii/documente cu caracter personal şi/sau confidenţial, primite telefonic ori prin alte mijloace de comunicare la distanţă (e-mail, mesaje scrise etc.), aparent în numele instituţiei sau al vreunei case de asigurări de sănătate din subordine. Nici CNAS, nici casele de asigurări de sănătate subordonate nu solicită persoanelor asigurate sau neasigurate informaţii referitoare la conturi bancare, parole personale sau PIN-uri. Orice îndoială faţă de legitimitatea unei solicitări de informaţii/documente vă rugăm să o verificaţi la casa de asigurări de sănătate respectivă”, a transmis CNAS printr-un comunicat remis Agerpres.
Potrivit CNAS, în judeţele unde s-au înregistrat astfel de situaţii au fost sesizate inspectoratele de poliţie. CNAS subliniază că va continua să monitorizeze cu atenţie apariţia unor asemenea cazuri şi să le comunice autorităţilor competente.
Acasă Actualitate CNAS: Casele de asigurări de sănătate nu solicită asiguraţilor informaţii despre conturi...