V. S.

Constructorii turci, de la Nurol – Makyol, reușesc să se mobilizeze și să avanseze considerabil pe lotul 3 al autostrăzii Dumbrava – Mizil, deși contractul a fost semnat cu întârziere, din cauza contestațiilor.

Astfel, potrivit directorului Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, stadiul fizic pe acest tronson al autostrăzii A7 a ajuns la aproape 60%. Șeful CNAIR a publicat și imagini de pe șantierul lotului 3 (Pietroasele – Municipiul Buzău). ”Asocierea de constructori turci (Nurol -Makyol) este bine mobilizată în șantier cu 590 de oameni și 326 de utilaje. Pe șantierul acestui lot (13,9 km), stadiul fizic al lucrărilor se apropie de 60%. Pe aproximativ 4 km a fost așternut inclusiv stratul de uzură al asfaltului, iar pe alți aproape 4 km este așternut stratul de bază. În plus, nodul rutier Buzău este aproape finalizat. Deși lucrările trebuie încheiate (conform contractului) în luna noiembrie a acestui an (2025), constructorii vor deschide mai devreme acele sectoare care permit descărcarea circulației de pe lotul 2 (Mizil – Pietroasele) al sectiunii Ploiești – Buzău și pe lotul 1 (Buzău – Vadu Pașii) al autostrăzii Buzău-Focșani. După finalizarea lotului dintre Pietroasele și Municipiul Buzău se va putea circula în regim de autostradă de la București la Focșani (A3 și A7)”, a transmis Cristian Pistol.
Rămâne de văzut dacă vor fi finalizate, până la sfârșitul acestei luni, lucrările de remediere pe lotul 2 al autostrăzii Dumbrava – Mizil, așa cum preconizau reprezentanții CNAIR și ai Ministerului Transporturilor, astfel încât să se poată circula în această vară cel puțin până în zona Pietroasele în regim de autostradă.