V. Stoica

Gara Sinaia, poarta de intrare în orașul de pe Valea Prahovei pentru cei care nu vor să stea blocați în traficul infernal de pe DN1, este o rușine pentru ”Perla Carpaților”. Deși există un proiect promovat de CNCFR pentru restaurarea, consolidarea și modernizarea acestei clădiri simbol a orașului, până la începerea lucrărilor situația rămâne, din păcate, una strigătoare la cer. Mizeria de pe pereții exteriori și interiori ai Gării Sinaia, găurile din tavan și din zidurile interioare și exterioare, zoaiele de pe ornamentele care ar putea străluci, în ciuda vechimii, sunt la limita oribilului. O gară tranzitată de mii de persoane zilnic, de turiști români și străini care sunt nevoiți să aștepte trenurile pentru a ajunge la destinație într-un decor murdar. O clădire-simbol a Sinăii se degradează pe zi ce trece, în așteptarea necesarei restaurări și modernizări.

Trei gãri din Prahova, în programul de modernizare gestionat de CFR

În luna martie a acestui an, CFR Infrastructură răspundea unei solicitări de informații privind proiectele de modernizare a gărilor Ploiești Vest, Sinaia și Bușteni. Ce spuneau reprezentanții companiei:
”Programele de modernizare a celor 3 obiective de cale ferată au drept scop îmbunătățirea condițiilor de exploatare feroviară și asigurarea unor servicii de calitate publicului călător, principalele obiective ale lucrărilor incluse în contractele de execuție fiind reabilitarea clădirilor, inclusiv a zonelor de acces – peroane, copertine, elemente de siguranță între linii, rampe -, dar și reconfigurarea spațiilor destinate serviciilor publice și a zonelor exterioare adiacente, cum ar fi piațetele gărilor.
Astfel, principalele obiective incluse în contractele de modernizare a celor stații CF, cu impact direct pentru îmbunătățirea condițiilor oferite publicului călător, sunt următoarele:
Stația CF Ploiesti Vest
• reabilitare clădire de călători, amenajare piața gării și a zonei adiacente;
• clădire anexă nouă pentru călători, cu spații comerciale, zonă destinată persoanelor cu dizabilități, spațiul cu destinația Mama și copilul, grupuri sanitare etc.;
• reabilitare și prelungirea tunelului pietonal, care va fi prevăzut cu platforme elevatoare pentru persoanele cu dizabilități locomotorii;
• modernizarea a 3 peroane, inclusiv a copertinelor, precum și a sistemelor de informare a publicului călător și de supraveghere video.
Stația CF Sinaia
• reabilitare clădire de călători, amenajarea pieței gării și a zonei adiacente;
• reabilitarea acoperișurilor celor două clădiri anexe – Gara regală Carol I (spațiul Expoziție cu tematică feroviară) și Gara regală Carol II (Salonul Oficial);
• reabilitarea tunelului pietonal și a celor 3 peroane, inclusiv a copertinelor.
Stația CF Bușteni
• reabilitare clădire de călători, amenajarea pieței gării și a zonei adiacente;
• clădire nouă cu sală de așteptare pentru călători;
• reabilitarea tunelului pietonal și prelungirea a 3 peroane intermediare și a celor 2 copertine”.
Deși lucrările nu au început la niciuna dintre stațiile CFR menționate, pe site-ul oficial al companiei feroviare de stat data de finalizare a celor trei obiective este luna decembrie 2026.