N. Dumitrescu

În administrația locală ploieșteană continuă să se pună în aplicare ceea ce se consideră a fi drept ”decizii responsabile pentru eficientizarea activității și a bugetului propriu de funcționare”. Astfel, după ce, la sfârșitul luni mai a.c., într-o ședință de consiliu a fost aprobată decizia ca și angajaților filarmonicii să li se diminueze sporul pentru condiții periculoase și vătămătoare de la 5% la 1% din salariul de bază-decizie valabilă, de altfel, și în cazul angajaților primăriei și ai celorlalte direcții și servicii- consilierii locali au votat, pe 3 iunie a.c., două proiecte de hotărâre ce vizează punerea în aplicare a planului de reorganizare, restructurare și redresare financiară a Regiei Autonome de Servicii Publice (RASP) Ploiești. ”După primărie, S.C Transport Călători Express Ploiești S.A, Filarmonica “Paul Constantinescu”, Regia Autonomă de Servicii Publice Ploiești (RASP) vor trece, în perioada următoare, printr-un proces de reorganizare, menit să optimizeze cheltuielile administrative, fără a fi afectate serviciile oferite populației”, a anunțat Primăria Ploiești prin intermediul unui comunicat de presă. Menționându-se faptul că planul de reorganizare, restructurare și eficientizare a RASP Ploiești a fost aprobat și de către Consiliul de Administrație al instituției, cu consultarea sindicatelor, reprezentanții Primăriei Ploiești au mai adăugat că această decizie stabilește și direcțiile de redresare, în raport cu posibilitățile și specificul activității regiei. ”S-a impus reducerea numărului total de posturi, de la 105 la 74 posturi, prin reducerea a 31 de posturi (20 de posturi conform Planului de organizare și 11 posturi odată cu predarea stației de epurare către operatorul S.C. Apa Nova Ploiești SRL). De asemenea, Consiliul Local Ploiești a adoptat favorabil Bugetul de venituri și cheltuieli al Regiei Autonome de Servicii Publice Ploiești pe anul 2025, inclusiv estimări pentru anii 2026-2027, precum și noua organigramă, statul de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare ale RASP Ploiești. Treptat, ne îndreptăm spre o administrație locală mai eficientă, mai transparentă și mai aproape de cerințele cetățenilor. Scopul final al acestor reorganizări și reduceri de cheltuieli este creșterea eficienței în funcționarea acestor structuri ale administrației ploieștene”, se mai precizează în documentul menționat. De adăugat faptul că RASP Ploiești desfășoară următoarele activități principale la nivelul municipiului Ploiești: monitorizarea și controlul contractelor de servicii publice încheiate de municipalitate cu operatorii serviciilor publice de distribuție a apei și canalizare, iluminat public, salubrizare, alimentare cu energie termică produsă centralizat, administrare a domeniului public și privat, supravegherea aspectelor de mediu și a impactului factorilor de mediu la nivelul orașului. De asemenea, la nivelul instituției funcționează Dispeceratul permanent pentru cetățeni.