Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a lansat în consultare publică proiectul de decizie pentru stabilirea condiţiilor şi procedurii de evaluare a gradului de îndeplinire a cerinţelor minime de calitate pentru livrarea trimiterilor de corespondenţă interne din sfera serviciului universal, din cea mai rapidă categorie standard, impuse Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR) prin decizia de desemnare ca furnizor universal pentru perioada 1 ianuarie 2025 – 31 decembrie 2029, potrivit news.ro.
Evaluarea gradului de îndeplinire a cerinţelor minime de calitate se va realiza de către CNPR prin aplicarea standardului SR EN 13850:2020 – Servicii poştale. Calitatea serviciului. Măsurarea timpului de circulaţie al serviciilor cap-la-cap pentru trimiterea poştală individuală din serviciul prioritar şi de primă clasă.
Evaluarea îndeplinirii cerinţelor de calitate de către CNPR
Pentru evaluarea gradului de îndeplinire a cerinţelor minime de calitate, CNPR are obligaţia de a realiza anual măsurătorile necesare pentru livrarea trimiterilor interne prioritare de corespondenţă, în greutate de până la 2 kg (inclusiv). CNPR nu are obligaţia de a realiza aceste măsurători pentru localităţile incluse în lista celor considerate ca aflate în cazuri excepţionale sau situate în condiţii geografice excepţionale.
Potrivit reglementărilor ANCOM, în calitatea sa de furnizor de serviciu universal, CNPR are mai multe obligaţii, printre care şi obligaţia de a asigura livrarea la destinatari a trimiterilor interne prioritare de corespondenţă din sfera serviciului universal, în greutate de până la 2 kg (inclusiv), cu respectarea următoarelor cerinţe minime de calitate: a) 85% din numărul total al acestor trimiteri de corespondenţă vor fi livrate în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces; b) 97% din numărul total al acestor trimiteri de corespondenţă vor fi livrate în cel mult patru zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces.
Accesul la serviciul universal poştal reprezintă dreptul oricărei persoane de a beneficia de furnizarea permanentă a serviciilor incluse în sfera serviciului universal, la un anumit nivel de calitate, în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile.
Compania Naţională Poşta Română S.A. (CNPR) a fost desemnată drept furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale pentru perioada 1 ianuarie 2025 – 31 decembrie 2029.
Acasă Actualitate ANCOM a lansat în consultare publică proiectul privind calitatea serviciilor poştale