Luiza Rădulescu Pintilie

Acuarele. Îngemănare de simplitate și dificultate care  nu îngăduie reîntoarceri, cerând precizia, subtilitatea, siguranța și emoția celor dintâi tușe. Culori și transparențe care se întregesc  în adevărate poeme picturale despre peisaje  rupte direct din Rai, așezate nu doar în luminile cerești ale răsăritului sau ale apusului, ci mai ales în luminile sufletului  pictorului Eugen Măcinic – unul dintre cei mai  apreciați acuareliști români ai momentului, membru al  renumitei Societăți de Acuarelă din Birmingham – Anglia. Maci și margarete  de pe  pajiștile  Văii Frumoasei din zona Sebeșului de care este atât de legat artistul, adusă în aceste zile de mai la Galeria de Artă din Ploiești, într-un popas expozițional care bucură, care emoționează, care impresionează, care îmbogățește  lumea interioară a oricărui privitor.

Licențiat în  pictură la Facultatea de Arte Vizuale din Oradea, artistul   și-a reunit lucrările în numeroase expoziții deschise în țară și străinătate, picturile sale fiind de asemenea prezente în colecții private  și de stat din  România, Germania, Franța, Anglia, Olanda, USA, Canada. De altfel,  însăși reîntâlnirea publicului ploieștean este prilejuită de un fel de turneu național al  creațiilor sale, ultimii ani fiind – după cum evidențiază criticul și istoricul de artă Luiza Barcan – “foarte rodnici pentru Eugen Măcinic. A participat la tabere de   acuarelă, a expus fie singur, fie în grup, s-a lăsat cu totul cucerit și fascinat de locurile natale sau de alte spații pe unde  l-au purtat pașii, în căutarea   unei stări de pace și de   reverie pe care reușește pe deplin să o imprime și măiestritelor sale acuarele“. Iar adevărul este că, în fața oricărui  tablou  dintre cele  aflate pe simeze m-am oprit,  starea aceasta de pace și de reverie am primit-o ca pe un dar căruia cuvintele am simțit – și simt chiar și  acum – că îi pot cuprinde cu greu frumusețea, dar  mai ales puterea de a da gândului și inimii răgazul să-și mai alunge din neliniște. Tihna venită dinspre Valea Frumoasei mi-a îndepărtat pașii de zbuciumul prezentului și crengile parcă abia rupte dintr-o  înflorită tufă de liliac, așezate chiar la intrare, mi-au adus în  minte amintiri mai vechi ori mai noi, prin legendara lor  taină de flori ale memoriei. Însăși sticla care protejează fiecare duioasă ipostaziere artistică mi s-a părut a deveni un fel de îndemn de a trece dincolo de ceea ce ne oferă, tot mai agresiv, viața și realitatea, și a  găsi un  lăuntric punct de echilibru, de frumusețe, de lumină, de profunzime. Iar în lucrările ce poartă semnătura artistului Eugen Măcinic, frumusețea, echilibrul, profunzimea, lumina așteaptă  priviri și inimi care să le descopere (expoziția rămâne deschisă până pe 14 mai) spre a le răsplăti cu asupră de măsură…