V. S.

Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” SA a anunțat că s-au executat lucrări în regie proprie pe Magistrala 500, Firul II, între Valea Călugărească și Cricov, intervenție necesară în regim de urgență, întrucât starea tehnică a căii ferate s-a deteriorat semnificativ din cauza traficului intens și a subfinanțării în anii anteriori.
Potrivit CFR Infrastructură, în prezent, pe acest tronson sunt impuse restricții de viteză de până la 30 km/h, iar elementele infrastructurii – șină tip 60 (instalată în 1979 și sudată în 1981), traversele din beton tip T17 și prinderile – prezintă uzuri la limita maximă admisă.
Practic, din cauza degradărilor, viteza maximă de circulație pentru trenurile de călători a fost redusă de la 120 km/h la 80 km/h, iar pentru trenurile de marfă, de la 80 km/h la 50 km/h.
”Lucrările sunt executate în totalitate cu personalul și resursele proprii, asigurate de Sucursala Regională de Căi Ferate București și Sucursala Regională de Căi Ferate Galați, și vizează doar zonele de linie, fără aparatele de cale aferente. Începând cu 26 martie 2025, circulația feroviară pe Firul II, între Valea Călugărească și Cricov, a fost închisă pentru o perioadă de 2 luni, pentru desfășurarea lucrărilor principale. Înainte de această dată, ambele sucursale regionale au desfășurat ample activități pregătitoare pentru realizarea în bune condiții a lucrărilor”, informează CFR Infrastructură.
Toate materialele utilizate – șine, traverse, prinderi – sunt furnizate prin proceduri publice de achiziție derulate de Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” SA, fiind completate, acolo unde este posibil, cu materiale ”semibune”, rezultate din lucrările de reabilitare, mai precizează CFR.