Părinții au solicitat noi discuții cu conducerea școlii și a primăriei
N. Dumitrescu
În cazul deficitului de spații educaționale în școlile din Ploiești, un caz aparte fiind cel al Școlii Gimnaziale I. A.Bassarabescu, despre care v-am informat și în ediția de ieri, problema a fost ridicată inclusiv de către părinții copiilor care, joi, după prânz, au organizat un protest în fața sediului Inspectoratului Județean Școlar Prahova. Trebuie menționat faptul că deși, inițial, se preconiza prezența mai multor părinți, după ora 13.00, numărul celor care au venit a fost totuși redus – maximum 10 persoane, fiecare în parte purtând în mâini câte o bucată de carton pe care se puteau citi diferite mesaje, printre care ”Nu avem altă școală!”, ”Nu ne dați afară!”. În zonă au fost prezente inclusiv echipaje ale Poliției Locale și ale Jandarmeriei. Iar pentru că au dorit să aibă un răspuns clar dacă, din această toamnă, copiii lor – care au fost înscriși deja în învățământul primar la Școala ”I. A. Bassarabescu” Ploiești, conform calendarului stabilit de Ministerul Educației – vor învăța în această unitate de învățământ sau vor fi relocați la alte școli, posibilitate care a iscat cea mai mare nemulțumire a părinților, aceștia au fost primiți la discuții de către conducerea Inspectoratului Școlar Județean Prahova. Încă de la începutul întâlnirii, Ilona Rizea – inspectorul general școlar – le-a transmis părinților că nu era nevoie de acțiunea la care aceștia au recurs, respectiv aceea de a protesta în stradă, întrucât oricând puteau solicita o audiență, explicându-le, în cazul de față, că este nevoie să se facă o diferențiere între atribuțiile ISJ Prahova și cele ale Primăriei Ploiești. În context, aceasta le-a transmis părinților, întrucât aceștia au venit cu propunerea ca unii dintre elevi să fie mutați în clădirea Palatului Copiilor Ploiești, că acest lucru nu se poate, întrucât clădirea se află în administrarea Ministerului Educației. Menționând că problema deficitului de spații educaționale la școala menționată – care este valabilă, de altfel, și la Școala Gimnazială George Coșbuc – a devenit acută ca urmare a faptului că în zonă, în ultimii ani, s-au construit mai multe blocuri, inclusiv cele prin intermediul Agenției Naționale de Locuințe, fără să fie luată în calcul și necesitatea alocării sau a atragerii de fonduri pentru construirea de noi școli, Ilona Rizea a precizat că singura instituție care este în măsură să rezolve problema spațiilor de învățământ din Ploiești este administrația locală, care poate să identifice spații care pot fi închiriate și pot fi transformate, ulterior, în spații de învățământ. ”Situația de la această școală nu a apărut acum, este din anul 2021, și nu este singulară. Este vorba despre un deficit de spațiu. Inspectoratul Școlar nu construiește școli și nu are nicio relație de subordonare cu unitățile administrativ-teritoriale care sunt, de drept, proprietare ale clădirilor școlilor și au obligația de a asigura necesarul de spații școlare”, a precizat inspectorul școlar general. La finalul discuțiilor, întrucât părinții s-au arătat extrem de îngrijorați de situația creată, Ilona Rizea le-a transmis că este nevoie de un pic de răbdare, pentru a se vedea care va fi situația după data de 6 mai a.c., când se va încheia etapa, care se desfășoară, de altfel, în întreaga țară, în ceea ce privește completarea și validarea cererilor-tip de înscriere în învățământul primar, care a început pe data de 31 martie. Precizând că până în momentul de față la școala menționată s-au înscris peste 100 de copii, aceasta a menționat: ”Ideea este următoarea: va fi conturat un orar pentru elevi, astfel încât pentru ciclul primar să se formeze șase clase și toți cei înscriși să învețe la Bassarabescu. Dacă, însă, într-un final, vor fi mai mult de șase clase, atunci, varianta este relocarea copiilor, iar primăria trebuie să vadă care vor fi soluțiile în acest caz”. Într-un final, părinții au transmis că, având în vedere că rezolvarea în cazul acestei probleme este încă sub semnul întrebării, mai este nevoie de alte discuții, la care să participe atât conducerea școlii, cât și cea a Primăriei Ploiești. Reamintim că problema de la școala menționată a rezultat în urma faptului că aceasta funcționează într-un singur corp de clădire, iar din lipsa spațiilor actul educațional se desfășoară în trei schimburi, punându-se problema unde vor învăța copiii din ciclul primar care tocmai au fost înscriși. Primarul Ploieștiului a venit cu varianta de a se amplasa o școală modulară în curtea Palatului Copiilor, însă nu este sigur că lucrările necesare se vor finaliza până la toamnă, solicitând chiar sprijin de la firmele locale pentru alocarea de fonduri, pentru a grăbi amenajările.
Încheiem acestea rânduri exprimând, în cel mai ferm mod, părerea că autoritățile au obligația găsirii unei soluții clare, sigure și pe termen lung, care să detensioneze situația creată la școala amintită – și care, de altfel, nu este exclus să apară și la alte școli – și, mai mult decât atât, care să asigure dreptul la educație în cele mai bune condiții – unul dintre drepturile fundamentale ale omului, garantat, de altfel, prin însăși Constituția Romîniei și promis, cu orice prilej li se oferă, de către politicieni.