Un român din doi nu resimte mândrie naţională în acest moment, iar nouă români din zece îi percep pe cei din jurul lor ca având mai degrabă o stare generală de iritare şi oboseală, indică cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, o companie de cercetare de piaţă, potrivit News.ro. Conform aceluiaşi studiu, aproape jumătate dintre români consideră că tot ceea ce cumpără în prezent reprezintă strictul necesar pentru a-şi asigura traiul.
Cel mai recent studiu realizat de compania Reveal Marketing Research a analizat starea actuală a românilor, aspectele importante ale momentului, precum şi evoluţia acestora în timp, comparativ cu studiul similar din aceeaşi perioadă a anului 2022.
Percepţia românilor asupra celor din jur este predominant negativă, majoritatea descriindu-i pe ceilalţi ca fiind nervoşi şi furioşi (58%) sau obosiţi şi plictisiţi (29%). Discrepanţa dintre evaluarea propriei stări (50% sentimente negative) şi percepţia generală asupra celorlalţi (87% sentimente negative) poate fi explicată prin tendinţa de a vedea propria stare într-un mod mai favorabil decât pe cea a altora.
Majoritatea românilor se declară mulţumiţi de relaţiile cu familia şi prietenii (92%) şi de nivelul de dezvoltare personală atins (79%).
La polul opus, cele mai scăzute scoruri de satisfacţie se înregistrează în sfera profesională (locul de muncă – 65%), în cea economică (situaţia financiară personală – 59%) şi în domeniul socio-politic (situaţia economică a României – 25% şi situaţia politică a României – 24%).
În ceea ce priveşte mândria naţională, aproximativ jumătate dintre români (51%) se simt mândri în mare sau foarte mare măsură că sunt români, însă acest procent este semnificativ mai scăzut în rândul tinerilor: doar 35% dintre cei din Gen Z (18-28 ani) şi 42% dintre cei din Generaţia Y (29-44 ani) împărtăşesc acest sentiment.