N. Dumitrescu

Anunțul primarului Mihai Polițeanu referitor la necesitatea de reducere a cheltuielilor de funcționare ale Primăriei Ploiești- una dintre soluții fiind diminuarea temporară a tuturor salariilor angajaților – a trecut rapid de la intenție la faptă. Astăzi, 28 martie a.c., în ședința Consiliului Local Ploiești, pe ordinea de zi se va afla și proiectul ce vizează aprobarea unor măsuri cu caracter temporar de reducere a cheltuielilor salariale pentru personalul din Primăria Ploiești și din serviciile publice și instituțiile publice din subordinea Consiliului Local Ploiești. Având în vedere că în ultimii ani funcționarii din administrația ploieșteană au avut parte, tot prin hotărâri aprobate de aleșii locali, doar de majorări ale lefurilor, inițiativa edilului poate fi considerată, cu adevărat, o premieră. Concret, astăzi, în ședința legislativului local se va supune la vot acordarea sporului pentru condiții periculoase sau vătămătoare în procent de 1% din salariul de bază – față de 5% cât este acum – dar nu mai mult de 1.500 lei brut lunar corespunzător timpului lucrat, pentru personalul din Primăria Ploiești și din serviciile publice și instituțiile publice din subordinea Consiliului Local Ploiești, respectiv din Poliția Locală, Serviciul Public Finanțe Locale, Serviciul Public Local Comunitar de Evidența Persoanelor, Administrația Serviciilor Sociale Comunitare (ASSC) Ploiești, Administrația Parcului Memorial „Constantin Stere”, Clubul Sportiv Municipal, Casa de Cultură „Ion Luca Caragiale” și Teatrul „Toma Caragiu”. De asemenea, proiectul mai prevede ca, separat, pentru personalul din cadrul ASSC Ploiești, care beneficiază de spor pentru condiții periculoase sau vătămătoare în procent de 15% din salariul de bază, salariul de bază stabilit conform Hotărârii Consiliului Local Ploiești nr.8/30.01.2025 să se diminueze astfel încât venitul salarial corespunzător funcției, clasei, gradului profesional/treptei profesionale și gradației să fie egal cu cel acordat personalului din Primăria Ploiești și din subordinea legislativului local. Ca o compensare, însă, față de reducerile salariale menționate, proiectul menționat mai prevede aprobarea acordării a 10 zile de concediu de odihnă suplimentar anual pentru personalul din cadrul instituțiilor menționate, față de 5 zile cât este acum. Dacă acest proiect va fi aprobat, atunci, reducerile salariale menționate ar urma să intre în vigoare – fără să fie o păcăleală! –
chiar din data de 1 aprilie 2025! De precizat este faptul că, așa cum se mai arată în proiectul de hotărâre, propunerile menționate au aviz de aprobare de la serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Ploiești, plus că primarul și administratorul public al orașului au avut și o serie de consultări, săptămâna trecută, și cu reprezentanți ai organizațiilor sindicale constituite la nivelul Primăriei Ploiești și al instituțiilor publice și întreprinderilor publice din subordinea Consiliului Local Ploiești. Mai trebuie adăugat și faptul că propunerea de reducere a veniturilor salariale vine după ce, tot prin vot al aleșilor locali, începând cu data de 1 Decembrie 2024, s-a aprobat acordarea sporului pentru condiții periculoase sau vătămătoare în procent de 5% din salariul de bază, dar nu mai mult de 1.500 lei brut lunar corespunzător timpului lucrat, atât pentru personalul din Primăria Ploiești, cât și pentru cel din subordinea Consiliului Local Ploiești, precum și acordarea a cinci zile de concediu de odihnă suplimentar anual, începând cu 1 ianuarie 2025. ”Bugetul municipiului Ploiești pe anul 2025 trebuie să asigure atât acoperirea facturilor neachitate la 31.12.2024, cât și a celor care se vor emite în cursul anului curent, în primul rând pentru asigurarea continuității serviciilor de utilitate publică vitale pentru cetățenii orașului. Pe cale de consecință, pentru asigurarea minimului necesar funcționării și pentru respectarea principiilor bugetare prevăzute de Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, s-a propus identificarea unor soluții pentru limitarea anumitor cheltuieli, astfel încât acestea să se încadreze în plafonul de venituri estimat a se încasa în anul 2025, respectiv 790 mii de lei. La nivelul anului 2025, bugetul local este deficitar, având în vedere datoriile acumulate de municipalitate în decursul anilor către prestatorii unor servicii publice, și recunoscute de instanțele de judecată, care riscă să crească în lipsa unor măsuri concrete și coerente pentru diminuarea acestora. Pentru a putea echilibra bugetul local, se impun a fi luate măsuri de reducere a cheltuielilor de personal”, se arată în expunerea de motive ce însoțește proiectul ce va fi supus, astăzi, votului consilierilor locali.
În ceea ce privește cealaltă propunere avansată tot de către edil, de reducere a numărului de angajați din administrația ploieșteană cu 200 de persoane, decizia a fost transferată în… curtea instituțiilor aflate în subordinea legislativului local, care, anul acesta, vor avea bugete mai mici pentru funcționare, drept pentru care, pentru ca activitatea acestora să reziste, va fi nevoie, automat, și de reducerea schemei de personal!