Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) atenţionează asupra unei noi campanii frauduloase, prin care contribuabilii sunt contactaţi telefonic sau prin mesaje de pretinşi angajaţi ANAF, fiindu-le solicitate date bancare sau personale, a anunţat instituţia, potrivit TVRInfo.
„Situaţia reprezintă o tentativă de fraudă financiară, în care atacatorii încearcă să impersoneze diverse instituţii. Atacatorii folosesc tehnici de phone spoofing, prin care numărul de telefon afişat pe ecranul persoanei vătămate pare a fi al Direcţiei generale antifraudă fiscală. Recomandăm să evitaţi accesarea de link-uri sau ataşamente din e-mail-uri sau mesaje a căror sursă nu poate fi atestată/certificată ca fiind legitimă, precum şi efectuarea unor plăţi către entităţi a căror identitate nu poate fi verificată”, se menţionează în comunicat.
De asemenea, ANAF recomandă contribuabililor să nu furnizeze date personale/bancare telefonic înainte de a verifica autenticitatea identităţii solicitantului prin intermediul canalelor de comunicare oficiale ale ANAF. Conform sursei citate, „Phone spoofing” reprezintă falsificarea ID-ului de apelant. „Cu ajutorul falsificării ID-ului apelantului, infractorii pot face să pară că apelurile lor telefonice provin de la un anumit număr – fie unul cunoscut şi/sau de încredere pentru destinatar, fie unul care corespunde unei anumite locaţii geografice”, se mai precizează în comunicat.