Luiza Rădulescu Pintilie
Între hotărârile recente ale Consiliulu Local al Orașului Băicoi se regăsește și cea prin care a fost aprobat Planul anual de acțiuni sau lucrări de interes local pentru repartizarea orelor de muncă pe care persoana aptă de muncă din familia beneficiară de ajutor de incluziune are obligația să le presteze în anul în curs.
Venitul minim de incluziune este un beneficiu de asistență socială destinat familiilor și persoanelor singure care se află în situații de dificultate. Acest sprijin financiar a înlocuit ajutorul social și alocația pentru susținerea familiei și a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2024.
Conform Anexei la HCL 6 din 28 ianuarie a.c., categoriile de lucrări stabilite pentru a fi executate de către beneficiarii ajutorului de incluziune sunt următoarele: măturat trotuare, curățat coșuri de gunoi (zilnic); întreținere spații verzi (greblat, adunat grămezi, săpat) în perioada februariue-noiembrie; încărcat manual în remorcă gunoi stradal, moloz (zilnic); săpături-manual, în teren, la șanțuri, gropi (zilnic); adunat gunoaie din prundul pârâului Dîmbu, în saci de plastic, în perioada martie-octombrie; deszăpezire, curățat și încărcat manual zăpada de pe trotuare, în perioada noiembrie-aprilie; amenajări drumuri, prin întindere de piatră, manual (zilnic); lucrări de construcții specifice muncitorilor necalificați (zilnic); amenajare rigole, curățat guri de canal (zilnic).
Printr-un articol distinct al hotărârii (Art.2), s-a aprobat scutirea de la prestarea orelor de muncă a persoanelor cu capacitate de muncă redusă sau cu certificat de handicap mediu.