Potrivit unei informări/atenționări a Poliției Române, în ultima perioadă au fost înregistrate mai multe cazuri prin care au fost comise fapte de natură penală, utilizându-se tehnica „spoofing”.
Prin această metodă de înșelăciune, autorii, folosind aplicații VoIP (voice over IP), cu numere de telefon din rețeaua națională de telefonie – care pot fi numere de telefon compromise, ce aparțin unor instituții bancare – contactează cetățenii, pretinzându-se angajați ai băncilor și solicitându-le să le spună informații personale în schimbul unui împrumut.
«Ulterior, apelul este redirecționat către o altă persoană, care se recomandă ca fiind din partea poliției și le solicită potențialelor victime să transfere bani într-un <<cont sigur>>, pentru a-și proteja fondurile. Această metodă a dus la pierderea unor sume mari de bani de către cetățenii de bună credință», mai precizează reprezentanții Poliţiei Române.
Așa se face că la nivel național au fost înregistrate mai multe dosare penale, ca urmare a reclamațiilor făcute de către victimele care au dat curs solicitării escrocilor și, implicit, au pierdut controlul asupra fondurilor personale.
Această formă de fraudă este bazată pe tehnica de „spoofing”, prin care autorii falsifică informațiile de identificare pentru a se da drept o sursă de încredere (bănci, autorități), cu scopul de a înșela victimele (cetățenii de bună credință).
În acest context, oamenii legii recomandă cetățenilor o serie de măsuri, cum ar fi: Nu răspundeți apelurilor telefonice nesolicitate, care vă cer informații sensibile sau transferuri de bani; Verificați orice informație primită, contactând direct instituțiile implicate; Nu transferați bani în conturi neoficiale sau suspecte; Dacă aveți suspiciuni, contactați imediat autoritățile competente (poliție, bancă etc.).