N. Dumitrescu
După ce, la finalizarea lucrărilor de reabilitare a Bulevardului Independenței, luna trecută a fost nevoie de refacerea, pe anumite porțiuni, a stratului de uzură, pe cheltuiala firmei, astfel încât acesta să corespundă din punctul de vedere al calității, recent a fost readusă în atenție și cea mai mare problemă a acestei artere importante a orașului. Și anume descongestionarea traficului, asupra identificării de potențiale soluții ținând să se concentreze și primarul Mihai Polițeanu, așa cum a anunțat chiar ieri. În context, precizând că reabilitarea Bulevardului Castanilor a avut trei episoade, edilul a ținut să facă publice ploieștenilor soluțiile, deocamdată provizorii, identificate în urma unor discuții cu specialiștii în domeniu. ”Așa cum se știe, povestea reabilitării Bulevardului Castanilor a avut 3 episoade: 1- O lucrare care trebuia să dureze 3 luni a durat mai bine de un an; 2 – După finalizare au fost constatate lucrări neconforme. Refacerea acestora a fost amânată, așa încât să le primesc moștenire la preluarea mandatului. Au fost rezolvate în 10 zile; 3- Și ultimul episod nerezolvat: cele 3 benzi de la statuia “Radu Stanian”- sensul spre Centru. Mulți ploieșteni au cerut pe bună dreptate retrasarea celor trei benzi. Și pentru mine a fost neclar, în calitate de cetățean, de ce s-a renunțat la o soluție care funcționa bine, iar când am preluat mandatul de primar am propus revenirea la această soluție și am susținut-o. Situația, în acest ultim caz, este următoarea: atât poliția cât și proiectantul s-au opus. Argumentul a fost foarte simplu: lățimea celor trei benzi nu respectă normativele legale. Soluția respectivă este și a fost întotdeauna ilegală. A fost o dezamăgire pentru mine, dar nu pot trece peste acest argument. Așadar, revenirea la vechea soluție a picat. O soluție propusă de proiectant (vezi foto schiță), foarte interesantă de altfel și care a atras și atenția mea și a poliției, a fost un sens giratoriu la Conpet (și obligatoriu dreapta la Stanian), pe modelul giratoriului de la Piața Romană din București. Soluția nu a fost aleasă, dar doar pentru că implicațiile asupra străzilor din jur sunt o necunoscută care nu poate fi lămurită în absența unui studiu de trafic serios, care să reconfigureze circulația pe un areal mult mai mare (sensuri unice). Foarte probabil vom reveni la o discuție asupra propunerii, dar doar după ce vom face un studiu de trafic care să ducă la reconfigurarea totală a traseelor de mobilitate în Ploiești. Asta va dura, vom demara procedurile de achiziție în 2025, nu se poate face de pe o zi pe alta”, a precizat primarul Mihai Polițeanu, care a anunțat și care este, în final, soluția acceptată. ”Este vorba de semaforizarea intersecției Bulevardului cu strada Bobâlna. Poliția rutieră a făcut niște simulări la fața locului, pare destul de convinsă că va funcționa. Personal nu-mi place soluția, înghesuie 3 semafoare pe o distanță scurtă și dacă nu sunt sincronizate bine cred că se va bloca traficul. În același timp, nu pot opune o părere personală de nespecialist unei păreri mult mai avizate profesional, pe care am datoria să o respect”, a mai oferit detalii edilul pe tema descongestionării traficului de pe cel mai mare bulevard al Ploieștiului, care a ținut și să concluzioneze următoarele: ”În lipsa unui studiu de trafic, a unor obiective privind crearea de sensuri unice și a unui sistem de management inteligent al traficului, toate deciziile de acest fel vor rămâne improvizații. De aceea, așa cum am spus, în 2025 vom face primii pași pentru a ieși din anii ’80 în care trăiește Ploieștiul, inclusiv în ceea ce privește mobilitatea urbană”.