Cândva considerată una dintre cele mai primitoare țări pentru imigranți și refugiați, Canada lansează o campanie globală de publicitate online prin care avertizează solicitanții de azil că depunerea unei cereri este dificilă, relatează Agenția Reuters, potrivit Agerpres.
Departamentul pentru imigrație a declarat pentru Reuters că reclamele care vor costa 250.000 de dolari canadieni (aproximativ 178.662 de dolari americani), vor fi difuzate până în luna martie a anului viitor în 11 limbi, printre care spaniolă, urdu, ucraineană, hindi și tamil.
Campania de reclame face parte dintr-o schimbare mai amplă de ton a guvernului condus de Justin Trudeau în privința imigrației și reprezintă o nouă încercare de a reduce numărul cererilor de azil. În 2022 Canada a înregistrat o creștere record a populației datorită unui aflux de imigranți și rezidenți temporari.
Însă migranții au fost acuzați de creșterea prețurilor locuințelor, o explicație pe care unii experți o consideră simplistă. Sondajele arată însă că tot mai mulți canadieni cred că țara primește prea mulți nou-veniți.
Campania publicitară demarată acum pentru descurajarea imigrației, plănuită să dureze 4 luni, are un buget care reprezintă o treime din totalul cheltuielilor pentru reclame similare din ultimii 7 ani.
Ministerul canadian al imigrației a sugerat ca soluție pentru numărul mare de dosare nesoluționate accelerarea procesării cererilor care au șanse mici de succes. Guvernul speră totodată ca milioane de oameni să părăsească țara de bunăvoie la expirarea vizelor. În același timp, ministerul imigrației a amenințat cu expulzarea celor care nu respectă termenele limită. Este o schimbare de paradigmă radicală atât pentru Canada, cât și propriul guvern al lui Trudeau, care a promovat deschiderea față de imigrație timp de ani de zile.