Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANCP), Paul Anghel, recomandă consumatorilor să acorde o atenţie deosebită în această perioadă la comercianţii şi pieţele online care nu au sediul în Uniunea Europeană, având în vedere că luna decembrie aduce diverse cadouri, de la produse cosmetice, bijuterii, până la confecţii textile şi încălţăminte, potrivit Agerpres. În cazul produse cosmetice, acesta sfătuieşte consumatorii să fie atenţi la o serie de detalii care să îi certifice faptul că produsele cumpărate sunt de calitatea dorită, nu sunt periculoase pentru sănătate, iar informarea/etichetarea lor respectă prevederile legale în vigoare.
În ceea ce priveşte bijuteriile, care se vând peste tot, de la tarabe până la supermarket-uri, magazine de bijuterii şi târguri de cadouri organizate în perioada premergătoare Crăciunului, contează foarte mult locul de unde aleg să le cumpere, menţionează Anghel în postarea sa.
Potrivit sursei citate, consumatorii trebuie să acorde o atenţie deosebită şi la achiziţionarea confecţiilor textile care poartă numele unor mărci celebre, dar al căror preţ este exagerat de mic în raport cu preţul real al unor astfel de produse, existând riscul ca acestea să fie contrafăcute.
De asemenea, consumatorii trebuie să acorde o atenţie deosebită la achiziţionarea unor articole de încălţăminte de sport care poartă numele unor mărci consacrate (ex: „Adidas”, „Puma”, „Lotto”, „Nike” etc) sau „asemănătoare” cu cele consacrate („Adibas”, „Puna”, „Mike” etc) dar al căror preţ este exagerat de mic în raport cu preţul real al unor astfel de produse, pentru că există riscul ca acestea sa fie contrafăcute.