N.Dumitrescu

La începutul acestei săptămâni, în cadrul unei ședințe a Consiliului Local Ploiești, a fost votată componența celor șapte comisii de specialitate. Potrivit legislației în vigoare, după constituire, Consiliul Local își organizează comisii de specialitate pe principalele domenii de activitate. Numărul locurilor alocate fiecărui grup de consilieri în fiecare comisie de specialitate se stabilește de către Consiliul Local, cu respectarea configurației politice. Nominalizarea membrilor fiecărei comisii se face de fiecare grup de consilieri, avându-se în vedere, de regulă, opțiunea acestora, pregătirea lor profesională și domeniul în care își desfășoară activitatea. În funcție de numărul membrilor consiliului- la Ploiești sunt 27- un consilier poate face parte din cel puțin o comisie și din cel mult trei, din care una este comisia de bază. Astfel, componența acestor comisii de specialitate este următoarea: Comisia de buget, finanțe, control, administrarea domeniului public și privat, studii, strategii și prognoze: Paul Palaș-Alexandru, Florin-Vasile Ioniță, Magdalena Trofin, Raluca-Ioana Dumitru, Alexandru-Florian Săraru; Comisia pentru valorificarea patrimoniului, servicii către populație, comerț, turism, agricultură și promovare operațiuni comerciale: Robert-Ionuț Vîscan, Paul Palaș-Alexandru, Octavian-Andrei Sandu, Gheorghe Popa, Valentin Marcu, Mihai Tonsciuc, Daniel – Puiu Neagu; Comisia pentru utilități publice, calitatea vieții și protecția mediului: Aurelian – Dumitru Tudor, Mihai-Cristian Neagu, Daniel – Puiu, Antonio Pârâu- Enache, Nicoleta – Cătălina Bozianu; Comisia pentru organizare și dezvoltare urbanistică, realizarea lucrărilor publice, circulație rutieră, conservarea monumentelor istorice și de arhitectură: Robert – Ionuț Vîscan, Vasile Robescu, Gheorghe Sîrbu – Simion, Iulian Bolocan, Mihai Tonsciuc, Anca – Ligia Manu, Dragoș – Florin Rusu; Comisia pentru protecție și asistență socială: Vasile Robescu, Vlad – Andrei Boțîrcă, Iulian Bolocan, Gheorghe Popa, Anca – Adina Popa, Sorin- Marius Dan, Mihai – Cristian Apostolache; Comisia pentru învățământ, sănătate, știință, cultură, culte, tineret și sport: Cristian – Mihai Ganea, Sorin – Marius Dan, Răzvan Enescu, Anca – Adina Popa, Mihai – Cristian Apostolache; Comisia juridică, ordine publică, respectarea drepturilor și libertăților cetățenești, petiții și reclamații: Octavian – Andrei Sandu, Valentin Marcu, Raluca – Ioana Dumitru, Magdalena Trofin, Anca – Ligia Manu.
În ceea ce privește atribuțiile Consiliului Local, conform Codului Adminstrativ, acesta are iniţiativă şi hotărăşte, în condiţiile legii, în toate problemele de interes local, cu excepţia celor care sunt date prin lege în competenţa altor autorităţi ale administraţiei publice locale sau centrale. Consiliul local exercită următoarele categorii de atribuţii: atribuţii privind unitatea administrativ-teritorială, organizarea proprie, precum şi organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor publice de interes local şi ale societăţilor şi regiilor autonome de interes local; privind dezvoltarea economico-socială şi de mediu a localității; privind administrarea domeniului public şi privat al localității; privind gestionarea serviciilor de interes local; privind cooperarea interinstituţională pe plan intern şi extern. În exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege, consiliul local: alege viceprimarul/viceprimarii, din rândul consilierilor locali, la propunerea primarului sau a consilierilor locali; aprobă, în condiţiile legii, la propunerea primarului, înfiinţarea, organizarea şi statul de funcţii ale aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor publice de interes local, reorganizarea şi statul de funcţii ale regiilor autonome de interes local, precum şi înfiinţarea, reorganizarea sau desfiinţarea de societăţi de interes local şi statul de funcţii al acestora; exercită, în numele unităţii administrativ-teritoriale, toate drepturile şi obligaţiile corespunzătoare participaţiilor deţinute la societăţi sau regii autonome, în condiţiile legii; hotărăşte înfiinţarea sau reorganizarea de instituţii, servicii publice, societăţi şi regii autonome, în condiţiile legii. De asemenea, consiliul local aprobă, la propunerea primarului: bugetul unităţii administrativ-teritoriale, virările de credite, modul de utilizare a rezervei bugetare şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar; contractarea şi/sau garantarea împrumuturilor, precum şi contractarea de datorie publică locală prin emisiuni de titluri de valoare, în numele unităţii administrativ-teritoriale, în condiţiile legii; stabileşte şi aprobă impozitele şi taxele locale, în condiţiile legii; aprobă, la propunerea primarului, documentaţiile tehnico-economice pentru lucrările de investiţii de interes local, în condiţiile legii; aprobă strategiile privind dezvoltarea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ-teritoriale etc.