Cei care dețin proprietăți, sunt așteptați cu documentele la sediul primăriei
Potrivit unui anunț al Primăriei Filipeștii de Pădure, la nivelul acestei comune continuă acțiunile incluse în cadrul Programului Național de Cadastru și Carte Funciară. Precizarea a fost făcută chiar de către noul primar al comunei, învestit recent în funcție, Ion Gabriel Frunză, care, prin intermediul unui comunicat, a făcut publice următoarele: ”Vă aducem la cunoștință că se derulează lucrări de înregistrare în sistemul integrat de cadastru și carte funciară a imobilelor situate în sectoarele cadastrale nr. 23, 31, 56, 57, 58, 71, 77, 81, 84. Vă informăm că în perioada următoare se va desfășura campania de colectare a actelor în vederea intabulării terenurilor și construcțiilor pe care le dețineți pe raza unității administrativ-teritoriale Filipeștii de Pădure, în sectoarele cadastrale 23, 31, 56, 57, 58, 71, 77, 81, 84. Sunteți rugați să vă prezentați la sediul Primăriei Filipeștii de Pădure, de luni până joi, în intervalul orar 12:00 -15:00, cu actele de proprietate deținute în original și copie, până la data de 31.01.2025. Detalii despre această nouă acțiune pot fi obținute la numărul de telefon 0728 257 097, între orele orele 08.00-12 ;13.00-16.00. Actele sunt necesare pentru proiectul de intabulare gratuită, la finalizarea căruia o să primiți un extras de carte funciară. Dacă sunt deja cărți funciare deschise, acestea se vor actualiza, deschizându-se altele”. Așa cum se mai arată în anunțul menționat, dacă imobilul nu este intabulat, cei care dețin proprietăți în sectoarele cadastrale enumerate mai sus vor prezenta copii după următoarele documente: acte de identitate/certificate de deces pentru toți proprietarii; certificate de căsătorie; acte de proprietate, de exemplu: acte notariale (contract de vânzare-cumpărare, donație, schimb, moștenire, partaj, întreținere etc); hotărâri judecătorești și raport de expertiză (legalizate, definitive și revocabile); titlu de proprietate; orice alt act prin care a fost dobândit terenul; procese verbale de punere în posesie, hotărârea Comisiei Județene, la care este atșată anexa de validare, care să conțină ștampila conform cu originalul și ștampila primăriei; schițe, planuri. În situația în care imobilul este intabulat, se vor prezenta actele emise ulterior deschiderii cărții funciare și nu se regăsesc în extrasul de carte funciară (nu au făcut obiectul unei actualizări). Pentru construcțiile neintabulate, se vor prezenta copii de pe următoarele documente: autorizație de construire și planuri anexă la aceasta; proces verbal de recepție la terminarea lucrărilor; certificat de atestare a edificării construcției. ”În cazul terenurilor din intravilan (curți) unde nu există acte de proprietate, primăria poate elibera, cu respectarea prevederilor legale, adeverințe privind notarea posesiei”, se mai arată în anunțul semnat de noul primar al comunei Filipeștii de Pădure.