N.D.

După învestirea în funcție a primarului orașului Comarnic, Sorin Nicolae Popa, căruia locuitorii cu drept de vot i-au reacordat încrederea de a fi la conducerea orașului și în următorii patru ani, și-a început activitatea și noul Consiliu Local Comarnic, din mandatul 2024-2028. Format din 17 consilieri locali, noul legislativ local a fost legal constituit, în prima ședință din acest mandat fiind stabilită și componența celor trei comisii de specialitate. Potrivit legislației în vigoare, după constituire, Consiliul Local își organizează comisii de specialitate pe principalele domenii de activitate. Numărul locurilor ce revine fiecărui grup de consilieri în fiecare comisie de specialitate se stabilește de către Consiliul Local, cu respectarea configurației politice. Nominalizarea membrilor fiecărei comisii se face de fiecare grup de consilieri, avându-se în vedere, de regulă, opțiunea acestora, pregătirea lor profesională și domeniul în care își desfășoară activitatea. În funcție de numărul membrilor consiliului, un consilier poate face parte din cel puțin o comisie și din cel mult trei, din care una este comisia de bază. Astfel, Comisia pentru administrație publică locală, juridică, relații cu cetățenii, programe de dezvoltare economico-socială, buget finanțe, agricultură, servicii și comerț are în componență 7 membri, respectiv: președinte: Savu Mihai Nicolae, secretar Comănoiu Gheorghe Mihail, membri – Berteanu Laurențiu, Păunescu Andrei, Radea Cristian, Gheauș Cristina, Bălăceanu Ion. Comisia pentru amenajarea teritoriului, urbanism, administrarea domeniului privat al orașului, realizarea lucrărilor publice, conservarea monumentelor istorice și de arhitectură, protecția mediului și turism are în componență 5 membri – președinte Peticilă Vasile Sorin, secretar Purcaru Marius Constantin, membri – Plumb Marius, Ursu Cornel; Brînzi Bogdan Florin. Comisia pentru învățământ, sănătate și familie, muncă și protecție socială culte, activități social- culturale, sportive și de agrement, apărarea ordinii publice are în componență 5 membri – președinte Purcaru William Constantin, secretar Petrache Cristina Mihaela, Oprea Camelia Ioana, Iancu Mihaela, Moraru Andrei Florin. Referitor la atribuțiile Consiliului Local Comarnic, conform Codului Adminstrativ, acesta are iniţiativă şi hotărăşte, în condiţiile legii, în toate problemele de interes local, cu excepţia celor care sunt date prin lege în competenţa altor autorităţi ale administraţiei publice locale sau centrale. Consiliul local exercită următoarele categorii de atribuţii: atribuţii privind unitatea administrativ-teritorială, organizarea proprie, precum şi organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor publice de interes local şi ale societăţilor şi regiilor autonome de interes local; privind dezvoltarea economico-socială şi de mediu a localității; privind administrarea domeniului public şi privat al localității; privind gestionarea serviciilor de interes local; privind cooperarea interinstituţională pe plan intern şi extern. În exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege, consiliul local: alege viceprimarul, din rândul consilierilor locali, la propunerea primarului sau a consilierilor locali; aprobă, în condiţiile legii, la propunerea primarului, înfiinţarea, organizarea şi statul de funcţii ale aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor publice de interes local, reorganizarea şi statul de funcţii ale regiilor autonome de interes local, precum şi înfiinţarea, reorganizarea sau desfiinţarea de societăţi de interes local şi statul de funcţii al acestora; exercită, în numele unităţii administrativ-teritoriale, toate drepturile şi obligaţiile corespunzătoare participaţiilor deţinute la societăţi sau regii autonome, în condiţiile legii; hotărăşte înfiinţarea sau reorganizarea de instituţii, servicii publice, societăţi şi regii autonome, în condiţiile legii. Pe de altă parte, consiliul local aprobă, la propunerea primarului: bugetul unităţii administrativ-teritoriale, virările de credite, modul de utilizare a rezervei bugetare şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar; contractarea şi/sau garantarea împrumuturilor, precum şi contractarea de datorie publică locală prin emisiuni de titluri de valoare, în numele unităţii administrativ-teritoriale, în condiţiile legii; stabileşte şi aprobă impozitele şi taxele locale, în condiţiile legii; aprobă, la propunerea primarului, documentaţiile tehnico-economice pentru lucrările de investiţii de interes local, în condiţiile legii; aprobă strategiile privind dezvoltarea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ-teritoriale etc.