• Termenul limită pentru amnistia fiscală – 25 noiembrie a.c.
Luiza Rădulescu Pintilie
Prin OUG nr. 107/2024, Executivul a dat posibilitatea contribuabililor cu datorii față de bugetul statului să beneficieze de o nouă amnistie fiscală. În acest sens, în cadrul ședinței Consiliului Local Băicoi din data de 25 septembrie a.c. a fost adoptată Hotărârea nr. 95 privind aprobarea Procedurii de anulare a accesoriilor în cazul obligațiilor restante la data de 31 august 2024. La rândul său, primarul Marius Ioan Constantin și-a informat concetățenii, printr-un mesaj postat pe Facebook, privind posibilitatea de a beneficia de prevederile amnistiei fiscale, îndemnându-i în același timp să depună o cerere de intenție la biroul unic al primăriei, pe baza căreia li se va elibera o notă de plată ce evidențiază obligațiile bugetare ce trebuie achitate.
În conformitate cu prevederile legale în vigoare și hotărârea amintită, pentru a beneficia de această facilitate, persoanele cu datorii trebuie sa achite, cel târziu până la data de 25.11.2024, obligațiile bugetare principale restante la data de 31.08.2024, precum și obligațiile principale și accesorii cu termene de plată cuprinse între data de 01.09.2024 și data achitării obligațiilor bugetare. După data de 25 noiembrie, amnistia fiscală nu va mai opera. În “Dispozițiile generale” ale hotărârii la care ne referim se menționează că de facilitățile de amnistie fiscală pot beneficia toate categoriile de debitori, fie ele persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, sau asocieri și alte entități fără personalitate juridică, persoane fizice care desfășoară activități economice independente sau exercită profesii liberale, care la data de 31 august 2024, inclusiv, au obligații bugetare principale restante administrate de Serviciul Taxe și Impozite Locale, Orașul Băicoi. În ceea ce privește obiectul și scopul aplicării acestei proceduri, se menționează că acestea vizează stilmularea conformării voluntare a contribuabililor la plata obligațiilor bugetare, maximizarea încasărilor bugetare și diminuarea arieratelor la bugetul local, precum și de respectare a egalității de tratament, respectiv stabilirea în mod nediscriminatoriu a criteriilor și mijloacelor de acordare a facilităților fiscale. În termen de 30 de zile de la data depunerii, de către cei interesați, a cererii de anulare a accesoriilor după achitarea obligațiilor bugetare principale restante va fi emisă o decizie de aprobare a anulării respectivelor accesorii sau, după caz, de respingere a cererii de anulare. Decizia în cauză va fi comunicată contribuabililor, aceștia având posibilitatea ca în eventualitatea unor nemulțumiri să o conteste la Serviciul Taxe și Impozite Locale în baza prevederilor din Codul de procedură fiscal ce reglementează modul de soluționare a contestațiilor formulate împotriva actelor administrative fiscale.